ספינת הדגל החשמלית של BMW בישראל

דלק מוטורס משיקה את הדור השביעי של מכונית הפאר הגרמנית, כולל את דגם ה-i7 עם הנעה חשמלית מלאה וחבילת טרקלין אולטרא משוכללת

תגיות: ב מ וו

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

כחצי שנה אחרי שהוצגה בעולם, דלק מוטורס מציגה גם כאן בישראל היום (ה') במסיבת עתונאים בתל אביב את הדור השביעי (קוד דגם G70) של ספינת הדגל הבווארית, סדרה 7. מלבד חידושים טכנולוגיים מקצה לקצה בכל השדרה, אחת הבשורות המשמעותיות ביותר עבורה טמונה בצירוף המכונית החשמלית המלאה הראשונה בתולדותיה של הלימוזינה הגרמנית,ה-i7. בה בעת, ב.מ.וו מנסה לרכז את הדגם ולצמצם את המבחר, ולכן סדרה 7 תמכר אך ורק בגרסה אחת של בסיס גלגלים, כלומר ללא דגם מוארך שזכה לאורך השנים לשאת את האות L. 

מתחת למעטפת שוכנת רצפת ה-CLRA שהוצגה בדור השישי הקונבציונלי (זו אינה רצפה המוקדשת רק לרכב חשמלי כמו במרצדס EQS), ואפשרה להם לצייד אותה במנועי בנזין, הייבריד וכעת גם הוכשרה לשימוש עם מערכת הנעה חשמלית 100%. מבחינת מידות, ה-7 תמשיך לאתגר את יריבותיה מבית מרצדס, אאודי ולקסוס עם בסיס גלגלים של 3.21 מ', אורך של 5.4 מ' ורוחב של כמעט 2 מטרים על גובה של 1.54 מ'. המשמעות היא גדילה של 13 ס"מ באורך, צמיחה של 5 ס"מ ברוחב ולתקרה נוספו 5 ס"מ גם כן. מאחורי היושבים תא מטען של 500 ל' בגרסה החשמלית וקצת יותר בדגמים הרגילים ורכבי הפלאג-אין. 

דגם ה-i7 שנמכר תחת מיתוג xDrive60 מייצג מבחינות רבות את פסגת ההישגים הטכנולוגיים של היצרן, משלב לתוכו חווית משתמש ונוסעים ייחודיות, מעבר למה שכבר הושג בסדרות ה-SUV של ה-IX או בדגמי 4 המחושמלים בצד הספורטיבי. בפן הדינמי, היא נעזרת בשני מנועים חשמליים בהספק מרבי של 400 קילוואט או 544 כ"ס, ו-75 קג"מ והנעה כפולה. היא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.7 שניות עם טווח נסיעה מרבי של 590-625 קילומטרים לפי מחזור נהיגה WLTP הנהוג בישראל ובאירופה. בקרת הטעינה מקבלת זרם מהיר של עד 195 ק' במסופי DC חזקים, כלומר מחזירה 80% לסוללת ה-101 קווטש בתוך 34 דקות או כ-160 קילומטרים ב-10 דקות. טעינה ביתית אורכת כ-10 שעות מקופסא של 11 קילוואט. 

גולת הכותרת של סדרה 7 החדשה נמצאת כמובן בחבילת הטרקלין הבכירה, או Ultimate שרובה ככולה מרוכזת בשורה השניה. על הפירטוכניקה העצומה הזו שולטת מערכת אחורית דור 8, שמחוברת אל שני פקדים דיגיטליים בידיות הדלתות המדמים שימוש בטלפון סלולרי. באמצעותם ניתן לשלוט במגוון פונקציות ובהן גם מערכת המולטימדיה הפנימית המבוססת על טאבלטים בגב המושבים, מוצמדים אל במת סאונד של באוורס אנד וילקינס עם 17 רמקולים. מלומדי המותג בטח יבחינו כי בולטת בהעדרה היא מערכת הקולנוע המורחבת עם מסך 31 אינץ' בטכנולוגיית 8K שבלחיצת מתג יורדת מהתקרה. לדברי היבואנית, מדובר במערכת שנועדה להדגים את מנעד האפשרויות הטכנולוגיות של היצרן, אך גם בחו"ל היא זמינה במספרים מצומצמים בלבד. דלק מוטורס יאפשרו הזמנה שלה בתוספת תשלום לא ידועה בשלב זה בחודשים אפריל מאי 2023.

את מערכת הקולנוע תוכלו לרכוש כאופציה רק בשנה הבאה
את מערכת הקולנוע תוכלו לרכוש כאופציה רק בשנה הבאה

בחזית, קרוב לסביבת הנהג התורן הותקנו שני צגים - 14.9 אינץ' ו-12 אינץ' בטכנולוגיה קעורה, משהו דומה למערכות שכבר נמצאות בדגמי IX אך עם עוד הרבה תתי תפריטים לשליטה פרטנית בכל פונקציה ברכב (עיסוי, חיישנים, מערכות נהיגה ובטיחות וכדומה).  אפשר להפעיל את המערכות גם דרך החוגה הראשית בתעלה המרכזית, מאחוריה שני תאים פנימיים מוסתרים במשענת היד. חידוש נוסף הוא ה-"בר האינטראקטיבי" שמקיף את כל החלק הקדמי של הדשבורד במפלס העליון ונותן גישה לוויסות בקרת האקלים למשל ועוד כמה תכונות.

עוד ברשימת התוספות של ה-i7: מערכת מתלי אוויר עם הגבהה של עד 2 סנטימטרים, שבמהירות של 130 קמ"ש יודעת לבצע התאמות אוטומטיות ולהנמיך את הרכב בסנטימטר כדי לייצב את המרכב. כמו כן, היגוי אחורי, תצוגה עלית, מצלמות היקפיות 360 מעלות עם חיווי תלת ממד, מושבים חשמליים עם קירור וחימום, תאורת LED מלאה עם חתימת כליות מוארת, תקרה פנורמית סקיי-לאונג' ועוד הרבה. ניתן להלביש את ה-i7 במוטיב ספורטיבי של חטיבת M עם מאפיינים ייחודים מבחוץ ומבפנים בגרסת M-ultimate.

המחירים לסדרה 7 החשמלית יחלו ב-1.2 מיליון שקלים. דגמי הפלאג-אין בסדרת 750 ו-760 יגיעו בשלב הבא (רבעון 1 של שנת 2023), עם מחירים שיחלו ב-990 אלף שקלים לגרסת 490 כ"ס ו-1.05 מיליון שקלים לגרסת ה-571 כ"ס. טווח הנסיעה על הסוללות של רכבי הפלאג-אין הוא כ-89 קילומטרים עד התרוקנות.

וולג מלא מאירוע השקת BMW סדרה 7 החדשה: