בזום אאוט, נדמה כאילו וולוו כרוכה בחשמול כבר הרבה זמן. וזה נכון חלקית. כמעט כל רכבי המותג מצוידים במערכות חשמליות מסייעות או נטענות, או שילוב של כמה היבטים ביחד לטובת ביצועים וחסכון (בחברה מעדיפים אגב את הראשון על פני השני ולהשקיע את רוב הניסיון שלהם בבטיחות כמובן). אבל בכל מה שנוגע לחשמל 100%, ההיצע הקיים שלה מורכב רק משני דגמים בלבד: XC40 ואחיו דמוי הקופה C40.
המשמעות היא, שכל היוזמות הקרובות וכל ההשקעות המתוכננות יעסקו בסוללות, אוטונומיה וזמני טעינה. בתוכניות של המותג השוודי, הדגם שיחזק את ההיצע, בעיקר מבחינה רווחית, צריך להיות רכב כביש שטח קומפקטי שיש לו חריץ מתאים להשתחל אליו, אידיאלית מתחת ל-XC40. וכדי לבסס מרחק ברור בין ההווה לעתיד, וולוו תשתמש בייעוד ספציפי עבור הדגמים החשמליים מהדור החדש שלה (כפי שכבר קרה עם ה-C40). כלומר לפי הפרסומים בשוודיה, הוולוו החשמלית הבאה תהיה ה-Ex30, שבה "E" מייצג "חשמלי"; "X" לרכבי כביש שטח.
ה-EX30 הבא יהיה בורג מרכזי באסטרטגיה המסחרית שלה. מיצוב ותוכן יקבעו הרבה לאן הוא יצליח להגיע, גם בהתחשב בשימוש בפלטפורמה החדשה שתוכננה ופותחה על ידי קבוצת Geely (בעלת המותג) שאמורה להבטיח טכנולוגיות תחרותיות מאוד. הרצפה של ג'ילי, ה-SEA, תתמוך בנבחרת המכוניות החשמליות של וולוו, תאפשר לבנות רכבים בגדלים שונים: מה-EX30 העתידי ועד ה-EX90 הקרוב שייחשף בעוד שבועיים, שיחליף כידוע את ה-XC90 ונחשב מבחינתם לרכב הבטיחותי ביותר שהם המציאו מאז נוסדה החברה.
מכל מקום, הרצפה הקומפקטית, עליה מדברים וולוו, מיושמת כבר על ה-Smart # 1 (המותג אף הוא בבעלות Geely) שבו 272 כ"ס, הטווח המרבי גדול מ-430 ק"מ עד התרוקנות סוללת ה-66 קווטש, וזמני הטעינה מופחתים הודות להספק טעינה של עד 150 קילוואט. ייתכן גם שבוולוו יעמיקו את קו הדגמים של ה-EX30 עם גרסת ביצועים חשמלית לה מעל ל-420 כ"ס, מתוך כוונה לאתגר חלק מרכבי AMG החשמליים או הדגמים של ב.מ.וו ומרצדס.
רוב הסיכויים שוולוו תפקיד את הייצור בסין כדי להגדיל את התפוקה והפריסה הגלובלית של הרכב שלו, אולם הבשורה החשובה יותר אולי נוגעת למחיר. בהתחשב במיצוב שלו, ה-EX30 יהיה זול יותר מ-XC40 חשמלי, שבארץ למשל מתומחר ב-270 אלף שקל. הוא עשוי להיות אחד מכלי הרכב המשתלמים ביותר מסוגו ביחס לביצועים וטווח הנסיעה. אבל כמו שכבר למדנו, לשוק הישראלי, למדיניות המיסוי והיבואנים ממד משלהם.