בניגוד לאירופה, שוק הרכב הישראלי נאלץ להמתין תקופה ממושכת עד להשקת החשמלית הראשונה של חטיבת הפרטיות של פולקסווגן, לפחות דרך אפיקי היבואנית המרכזית. לפרקים, נדמה היה שה-ID.3 תהיה הסנונית שתבשר על הפריצה המקומית במקביל להצגתה בעולם אולם בצ'מפיון מוטורס, כמעט שלוש שנים אחרי כן, בחרו להזניק את המשפחה עם דגם שמוגדר מבחינת היצרן כרכב גלובלי, עם עיצוב מושך יותר ותכונות טכנולוגיות מגובשות יותר, ה-ID.4.
ה-ID.4, (ראשי תיבות ל-Intelligent design) הוא רכב כביש שטח משפחתי מסגמנט C, בערך בגודלו של פולקסווגן טיגואן. הוא מוברג על רצפה המוקדשת לרכב חשמלי, ה-MEB שבזכותה מציע, כמו מתחריו מרחבי פנים נדיבים ואחסון מודולארי לחמישה אנשים במקרה הנדון; אורכו מקצה לקצה 4.59 מ', רוחבו 1.86 מ', בסיס הגלגלים הוא 2.77 מ' ומשקלו כ-2.2 טון. גובה התקרה 1.63 מ' ונפח תא המטען הוא 543 ל'.
חלק ניכר מהמכללים משותפים לרכב החשמלי של סקודה, אנייק, אולם הדגם היחיד שמשווק כרגע בישראל מצויד סוללת 77 קווטש נטו. ההספק המרבי עומד על 204 כ"ס על בסיס הנעה אחורית, כ-31 קג"מ, האצה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. טווח הנסיעה הריאלי הוא כ-500 קילומטרים עד התרוקנות עם בקרת טעינה סטנדרטית שתאפשר החזרה של 80% לסוללה בחצי שעה במסוף מהיר או כ-7.5 שעות בקופסא ביתית.
מבחינת אבזור, ה-ID.4 נחלק בין שלוש חבילות: ה-PRO, PRO ADVANCED והבכירה ביותר היא ה-PRO PREMIUM. בציוד התקני שלו מושבי אלקנטרה עם חימום מלפנים, צג 10 אינץ', טעינה אלחוטית לסלולרי, תאורת אווירה, מצלמות היקפיות, חיישני חניה היקפיים, חיישני תאורה וגשם, תאורת LED קדמית ואחורית, לוח מחוונים דיגיטלי, ממשקי אפל ואנדרויד (כולל אלחוטי), מערכת שמע שבעה רמקולים, בקרות בטיחות חכמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית ומרכוז נתיב בין היתר.
גרסה מורחבת מוסיפה פונקציית כניסה קלה למושבים, זכרונות למושבים, בקרת אקלים תלת אזורית, מערכת מדיה מורחבת עם צג 12 אינץ', צבע כפול ומערכת שמע משודרגת. בקצה העליון חבילה עם חישוקים מוגדלים ל-20 אינץ', תאורת LED באפקט תלת ממד, פנסים מתקדמים בטכנלוגיית IQ לייט, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, חלונות מושחמים, מערכת נהיגה חצי אוטנומית Travel assist וגג שמש פנורמי.
ביבואנית מציינים כי בשלב זה, מדובר במספר מצומצם מאוד של כלי רכב הזמינים לרכישה, כמה עשרות בלבד עד סוף השנה, וכי המסה הגדולה תזרום לישראל רק בחודש מרץ, כך שהמחירים, בהתאם להתייקרות המס על רכב חשמלי יטפסו בשיעור של כמה אחוזים לא מבוטלים וישנו את תמונת העלויות. התמחור, נכון להיום, עומד על 215 אלף לגרסת הבסיס, כ-256 אלף שקלים לדגם הביניים ועד 273 אלף שקלים לגרסת ה-פרמיום הבכירה.
בעתיד, יתווספו למשפחת ה-ID בישראל דגמים נוספים כמו ה-ID.5 דמוי הקופה לקראת סוף השנה הבאה, מתיחת פנים של ה-ID.3, ואולי נראה פה בארץ גם את גרסאות הספורט החשמליות, ה-GTX.