הצהרת כוונות: מכונית הסדאן של BYD הוצגה בפריס

המותג הסיני מחמם את השוק האירופי לקראת תחילת שיווק Seal שתתחרה ישירות בטסלה מודל 3

תגיות: BYD

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

יצרנית הרכב הסינית BYD, שהחלה פעילותה לאחרונה בישראל, יוצאת במתקפה מתוזמנת באירופה עם הצגת לא שלושה כלי רכב חשמליים אסטרטגיים כפי שנעשה כאן, אלא ארבעה. הסינים נדדו לתערוכת פריס שנערכת בימים אלה עם רכב הכביש השטח הגדול Tang, הקרוסאובר הקומפקטי Ato 3, מכונית הסאלון האן, אולם החיזוק המעניין הוא של מכונית הסדאן אטו 4, או כפי שהיא מכונה בכמה שווקים: SEAL.

על פי דיווחים בכלי התקשורת בשנחאי, המכירה המוקדמת של מכונית הסדאן החדשה של BYD החלה ב-20 במאי 2022 ולפי הפרסומים המקומיים שלהם, המכירות נערמו ל-110,000 יחידות בחודש אחד, נתון גבוה מאוד וקצת מורכב עבורם מבחינה לוגיסטית, שכן כושר הייצור השנתי המתוכנן של Seal עומד על כ-60,000 עותקים. נראה ש-BYD לא העריכו נכון את היקף הביקושים.

אורך המכונית הוא 4.80 מ', רוחבה 1.87 מ' וגובהה 1.46 מ', עם בסיס גלגלים של 2.92 מ'. הוא ארוך וגבוה יותר מטסלה מודל 3, אבל קטן יותר מיונדאי איוניק 6. מתחת למרכב נמצאת ה-e-Platform 3.0 של BYD, המשתמשת בסוללה כחלק אינטגרלי ממבנה המכונית כדי לשפר את הקשיחות והיציבות הכיוונית שלה, ולפיכך את ההתנהגותה הדינמית. ה-Seal מופעלת בגרסה הבסיסית על ידי מנוע חשמלי הממוקם על הסרן האחורי, 201 כ"ס, מופעלת על ידי סוללה של 61.4 או 82.5 קווטש.

המכונית זמינה אם כן בגרסת מנוע כפול עם אחד על כל סרן, המפתחת 523 כ"ס. במקרה זה, המכונית נמכרת כמובן רק עם הסוללה הגדולה יותר לה 82.5 קווטש. במחזורי המבחן של CLTC הסיניים, הטווחים נעים בין 550 ק"מ ל-700 ק"מ. כזכור, מחזור ה-CLTC הוא מאוד תיאורטי ודי רחוק מהמדידות הריאליות של מחזורי ה-WLTP האירופיים. כך שסביר שהטווח נמוך ב-10-15% לפחות. מערכת הטעינה של המכונית יוכלה לקבל עד 150 קילוואט של טעינת זרם DC במסופים מהירים. כלומר להחזיר אותה לכביש אחרי חצי שעה בערך עם 80% בסוללה. 

באירופה סוברים שהנוכחות של Seal בתערוכת פריס רומזת שהסינים עתידים לשווק אותה ברבעון הראשון של 2023 ביעדים נבחרים ביבשת המערבית. המחירים שלה בארץ המוצא, עומדים על כ-30 אלף יורו אבל אין כרגע אינדקציה ברורה לתמחור שלה באירופה או בארץ. מלבד ישראל, BYD החלה לפעול בנורבגיה, הולנד, בלגיה, דנמרק ושוודיה ובהמשך תגיע לגרמניה, איטליה וספרד במהלך השנה הבאה.