לקסוס: טווח נסיעה מוגדל ל-UX החשמלי

חטיבת הפרמיום של טויוטה משיקה את הג'יפון הפופולרי אחרי מתיחת פנים קלה ועם סוללה גדולה יותר

תגיות: לקסוס

ניר בן טובים
שנה גודל פונט א א א א

פחות משלוש שנים לאחר השקת המכונית החשמלית הראשונה שלה, לקסוס, חטיבת היוקרה של טויוטה מעדכנת את תכולת ה-UX 300e וחלק מתכונותיו בתחום הבטיחות, הבידור והמידע בסביבת הנהג והנוסעים. רכב הכביש שטח המלוטש (ובעיקר המתוחכם יותר) יורש חלק מן החידושים שכבר הוצגו על ידי הדגם ההיברידי לשנת 2023 שנחנך בחודשים האחרונים, אך עיקר תשומת הלב מופנת להפחתת חרדת הטווח.

גולת הכותרת היא ללא ספק הגדלת מרחק הנסיעה על הסוללה החדשה. האוטונומיה של ה-Bev היפני גדלה ביותר מ-40% הודות לחבילת סוללות חדשה בצפיפות גבוהה: הקיבולת צמחה מ-54.4 ל-72.8 קווטש, ולכן ה-UX 300e מושק בשנת הדגם הנכנסת עם 450 ק"מ של אוטונומיה במחזור נהיגה תקני של ה-WLTP, מול 315 קילומטרים בלבד בגרסה היוצאת (עליה תוכלו לקרוא כאן). 

המנוע החשמלי, להבדיל, נותר ללא שינוי בביצועים, ומסוגל לספק 204 כ"ס ו-31 קג"מ: היצרן לא הודיע ​​על שינויים הנוגעים לנתוני ביצועים כך שהמיאוץ ל-100 קמ"ש עומד על כ-7.6 שניות והמהירות המרבית 161 קמ"ש. ואולם במסגרת עדכון הדגם, לקסוס כללה גם חיזוקים חדשים לשלדה והתאמות ספציפיות של אבזור והגה כוח משופר כדי להתאים את התנהגות המכונית לחלוקת המשקל של הגרסה החשמלית לאור השימוש בסוללה כבדה יותר.

 

העדכון שנעשה בגרסה ההיברידית מאפשר ל-UX 300e לבצע שדרוגים מדויקים גם בהיבטים של אבזור ובטיחות. חבילת Lexus Safety System + מועשרת בתכונות חדשות כמו זיהוי רוכבי אופניים (ביום) וזו של הולכי רגל (גם בלילה) עבור מערכת קדם תאונה. בנוסף, מתוכננים שיפורים של בקרת השיוט הדינמי עם מכ"ם לניהול פניות ותוספת של סיוע היגוי חירום, עזר איתור נתיב ומערכת עצירת חירום מכוילת מחדש. 

זאת ועוד, ה-UX מצויד גם במפתח דיגיטלי חכם, תקרה פנורמית חדשה, ואחד החידושים המרכזיים הוא הטמעת מסך המגע עם 12.3 אינץ' שמסוגל כעת לנהל עדכונים מרחוק (OTA) ומשתמש במערכת הפעלה מחודשת לחלוטין התואמת לממשקי Apple CarPlay. ו-Android Auto, כולל ניווט מבוסס ענן ועוזר וירטואלי, Hey Lexus.

בעזרת האפליקציה של לקסוס, ניתן לנעול את מערכת ההנעה ולבצע עוד כמה פקודות, כמו למשל לעיין מרחוק בטווח הנותר של הסוללה, בטווח במפה ולהפעיל פונקציות כמו מיזוג אוויר בזמן הטעינה. נכללה גם פונקציה הנקראת My Car Start Lock המאפשרת להשבית לחלוטין את מערכת ההנעה כשכבת הגנה נוספת נגד גניבה.

 ה-UX החשמלי, טרום העדכון נמכר כיום בישראל תמורת 229 אלף שקלים.  מהיבואנית לקסמוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי הדגם המעודכן יגיע לארץ ברבעון השני של 2023.