ניסאן אקסטרייל בגרסה אירופית וחסכונית

הדור הרביעי משודרג עם מערכת הנעה חשמלית למחצה עם ביצועים מרשימים ופליטת מזהמים מופחתת

ניר בן טובים

תגיות: ניסאן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

ניסאן הציגה לאחרונה את הדור הרביעי של ה-X-Trail לשוק האירופי. כדגם השני באירופה אחרי הקשקאי, ואחד מהדגמים האסטרטגיים המובילים בשוק האמריקני, רכב הכביש שטח, הזמין כ-5 או 7 מושבים, עתיד להיוק משווק אופציונלית מוצמד אל מערכת ההנעה ההיברידית e-Power, אודותיה דיווחנו לאחרונה במסגרת נהיגה בקשקאי המעודכן.

מערכת הכוח של ה-X-Trail מורכבת מסוללה בעלת קיבולת גבוהה ומערכת הנעה מסורתית. זו נעזרת במנוע 1.5 ליטר טורבו בנזין (158 כ"ס) עם יחס דחיסה משתנה, מחולל כוח, ווסת חשמלי ו-150 קילוואט מנוע חשמלי (204 כ"ס) מאוחדים. מנוע הבנזין, חשוב לציין משמש אך ורק לייצור חשמל, בעוד שהיחידה החשמלית תמיד מניעה את הגלגלים כברירת המחדל הראשונה. הביצועים לא רעים בכלל: הוא מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך עד 7.0 שניות עד 180 קמ"ש. לפי מחזור ה-WLTP, הצריכה הממוצעת היא בסביבות ה-14 ק"מ לליטר.

"נהגים נהנים מיעילות דלק מצוינת, מכיוון שמנוע הבעירה מופעל תמיד בטווח המהירות האופטימלי", מבטיחים ניסאן. הודות להנעה החשמלית בלבד, אין תגובת מצערת מושהית כמו במנוע בעירה או בהיברידית קונבנציונלית. התגובה המיידית מספקת מומנט גבוה ותאוצה זריזה, מה שמקל על העקיפה והכניסה לכביש מהיר", כך הם מוסיפים בתאור הטכנולוגיה של מוביל הנוסעים המשפחתי.

מהי מערכת E-POWER? וולוג מיוחד בניסאן קשקאי מחושמל:

בניגוד לכלי רכב היברידיים מסוימים, מהירות סיבובי מנוע הבנזין ב-X-Trail e-Power מבוקרת בהתאם למהירות עצמה. המהנדסים פיתחו מערכת הנקראת "מכוון לינארי", אשר מווסת ומגביר בהדרגה את מהירות מנוע ה-1.5 ליטר על מנת לצמצם את דרישת האנרגיה בזמן האצה. יחד עם פונקציית "e-Pedal Step", תן להאיץ ולבלום את הרכב באמצעות דוושת התאוצה בגפה. המערכת מופעלת באמצעות המתג בקונסולה המרכזית, כך שניתן להשתמש בדוושת התאוצה כדי להאיץ בצורה רגילה; ברגע שהנהג מרפה מדוושת הגז, ה-X-Trail בולם חזק מספיק כדי להפעיל את אורות הבלמים ולהאט למהירות הליכה, אך לא לעצירה מוחלטת.

מערכת ההנעה הכפולה, ה-"e-4ORCE", המותאמת להנעים מחושמלים, נמצאת בשימוש לראשונה גם ב-X-Trail שמוצג כאן לפניכם. עם מנוע חשמלי נוסף של 100 קילוואט (136 כ"ס) על הסרן האחורי, המערכת מפתחת הספק כולל של 157 קילוואט (214 כ"ס). "מומנט אחורי מגיב פי 10,000 מהר יותר ממערכת הנעה מכנית לכל הגלגלים. בנוסף, חלוקת המומנט הקבועה וחלוקת המשקל כמעט מושלמת תורמים לטיפול מרגיע ולרמת נוחות נסיעה גבוהה", כך נמסר.

מערכת "e-4ORCE" שולטת גם על הבלמים של כל ארבעת הגלגלים באופן עצמאי. התוצאה, לדברי ניסאן, היא התנהגות פניות התואמת בדיוק את כוונות הנהג. השליטה הממוקדת בתפוקת הכוח וההאטה בכל גלגל, משיכה ויציבות מחזקים מאוד את ביטחון הנהג. "למשל, בסיבובים בכבישים מכוסים שלג, הרכב עוקב בדיוק אחר הקו שמיועד לנהג בזכות המנוע המדויק, חלוקת המומנט ובקרת הבלמים.. זווית גלגול והתנדנדות יצטמצמו על ידי המנוע האחורי שיתרום גם הוא כוח בלימה רגנרטיבי, בנוסף לבלימה רגנרטיבית של המנוע הקדמי האופייני לרכבים חשמליים והיברידיים".

בניסאן מציבים את האקסטרייל כאופציה ייחודית בפני עצמה, עם מערכת חשמלית לא שגרתית וסידור הושבה לחמישה או שבעה, תוך שיפור משמעותי כמעט בכל הממדים שלו לעומת הדור השלישי. "כקרוסאובר המשפחתי היחיד בן שבעה מושבים עם מערכת הנעה מחושמלת, ה-X-Trail עם e-Power ו-e-4ORCE תופס עמדה ייחודית בסגמנט זה. סוג רכב זה מתאים בדיוק למשפחה המודרנית וההרפתקנית", אמר מנהלת חברת ניסאן אירופה, קליודנה ליונס.

מהיבואנית קרסו מוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי האקסטרייל החדש יגיע לארץ לקראת סוף השנה הנוכחית (נובמבר או דצמבר).  באירופה תומחר ב-38 אלף יורו.