לפני חודשים אחדים הציגו קיה את הסנונית הראשונה בסדרת ה-PBV, או ה-Purpose-built vehicle, תכנית המוקדשת, רובה ככולה לפתרונות תחבורה עירוניים, תחבורה שיתופית, שירותי שילוח ומוניות. קיה מצפה שדגמי ה-PBV שלה יהוו נדבך מהניידות החכמה האורבנית והפקוקה, והרכב הראשון שלוקח צעד סמלי בדרך לשם הוא קיה נירו פלוס המבוסס על הדור הנוכחי, ואשר שיווקו מתחיל כעת בישראל על ידי היבואנית טלקאר.
עם מספר שיפורים במידות, העיצוב, במודולארית וקצת בצד הבטיחות, הנירו פלוס ינסה לקלוע בעיקר למגזר העסקי ויקושש קליינטים מסוימים בצד הפרטי. זהו דגם קצת משונה בצלילתו וגדול יותר על אורך של 4385 מ"מ (+10 מ"מ) וגובה של 1640 מ"מ (+70 מ"מ) ומציע לנוסעים תא נוסעים מעט יותר שימושי. הודות לממדים המוגדלים שלו, לנהג ולנוסע מלפנים יש 65 מ"מ נוספים באזור הראשים, בעוד במושבים האחוריים, המרחבים באזור הראש והרגליים גדלו ב-72 מ"מ, בהתאמה. קיה גם גילחה קומץ סנטימטרים מגופי המושבים, כך שהנירו פלוס משתמש בכסאות ודיפונים דקים יותר בהשוואה לנירו המקורי ומשפר את המקום לברכיים.
רכבי נירו פלוס המשווקים בארץ נחלקים בין שלוש רמות גימור: GX, LX וה-EX. הציוד התקני מגיע עם מסך ראשי 10 אינץ' בעברית מלאה עם קישוריות מלאה לאפל ואנדרויד, לוח מחוונים דיגיטלי למחצה בגודל 4.2 אינץ' (7 אינץ' בדגמים יקרים יותר) , מערכות בטיחות מתקדמות כולל מערכת המתריעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי ועוד הרבה תוספות סטנדרטיות כמו חיישני תאורה וגשם, מצלמת נסיעה לאחור וכדומה.
הרכב מוצע עם מנוע בנזין 1.6 ל' היברידי המפיק 141 כ"ס עם האצה ל-100 קמ"ש ב-11.5 שניות, וכן דגם פלאג אין הייבריד בהספק דומה (0-100 קמ"ש ב-10.8 ש'), כאשר לזה האחרון סוללת 9 קווטש עם טווח נסיעה של כ-49 קילומטרים עד התרוקנות - ואל שניהם מחוברת תיבת שש מהירויות דו מצמדית על בסיס הנעה קדמית. הדגם החשמלי של הנירו מייצר 204 כ"ס ו-40 קג"מ ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.7 ש. טווח הנסיעה המרבי על הסוללה עומד על 427 קילומטרים.
המחירים בישראל לקיה נירו פלוס:
נירו פלוס הייבריד ברמת גימור GX תמורת 162 אלף ש'
נירו פלוס פלאג אין ברמת גימור LX תמורת 173 אלף שקלים
נירו פלוס פלאג אין ברמת גימור EX תמורת 173 אלף שקלים
נירו פלוס חשמלי תמורת 190 אלף שקלים.
נהיגה ראשונה בקיה נירו 2023 החדש בגרסתו החשמלית