לאחר מספר שנים של דחיות ממושכות מחוץ אל לוח הזמנים המקורי, טסלה סמי, המשאית החשמלית הראשונה של היצרן האמריקני, שהוצגה ב-2017, מתכוננת לעלות רשמית לייצור בהיקף משמעותי עד סוף השנה. את הדברים הנוגעים באופן קונקרטי לכניסה לייצור ב-2023 סיפק אילון מאסק בעצמו ממש בימים האחרונים דרך כלי התקשורת בארה"ב, כאשר במקביל לכך בוצע עדכון באתר הרשמי של המשאית.
לטסלה סמי טווח נסיעה מרבי של 860 ק"מ, אך תהיה זמינה גם בגרסה עם טווח קצר יותר של 482 ק"מ להובלה באזורים קצת יותר עירוניים. מדובר במשאית חשמלית המדורגת Class 8 המסוגלת לשאת מעל 36 טון סחורה בעלת מקדם גרר חסר תקדים כמעט לפרופורציות שלה עם 0.36 בלבד, מה שיסייע מאוד לשמירה על משאבים וצריכת אנרגיה כללית נמוכה ויעילה.
המשאית חמושה בשלושה מנועים חשמליים עצמאיים על הסרן האחורי, שאמורים לאפשר לה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 20 שניות כאשר היא בתפוסה מלאה של סחורה. המחירים צריכים לנוע בין 150,000 ל-180,000 דולר (127,000 אירו ו-153,000 אירו בשערי החליפין הנוכחיים).
האלמנטים החדשניים ביותר, לפחות מהתמונות האחרונות שהופצו, מיוצגים על ידי מראות הצד הגדולות והצורה המעודכנת של השבכה הקדמית, וכן שבים ואומרים טסלה כי כי עמדת הנהג ממורכזת, שלדבריהם תורמת לתחושת השליטה והבטחון. ניתן לראות גם את ידיות הדלתות החדשות, את הפיתולים השחורים בחלק הצדדי של תא הנוסעים ואת הגלגלים האחוריים במלואם.
בתמונות המעטות שכן אושרו, ניתן להתרשם מסביבת חלל הפנים והגימורים, גם הם מחודשים וקרובים הרבה יותר לייצור סדרתי מכפי שידענו עד היום. במיוחד, בולטים קונסולה חדשה וגלגל הגה עם פקדים שונים הממוקמים על שני החישורים האופקיים שלו שעוצבו בהשראת מודל X. נראה שגם לוח המחוונים עודכן עם פריסה הרבה יותר רחבה של אינפורמציה עם מערכות חדישות שמגיעות מסטלה מודל Y ו-3 כך נאמר.
מה עוד? ייתכן שהפעלת המחוונים תהיה דרך הצגים, כמו גם פונקציות אחרות כנהוג בטסלה, וכן ידוע כי לרכב יהיו מספר מסופים להטענה אלחוטית של הטלפונים הסלולריים. מערכת הטעינה של המשאית תלויה בפיתוחי תשתית והיא צריכה להיות מסוגלת להחזיר לסוללה כ-70% בפרק זמן של חצי שעה.
למשאית מערכת אוטונומית מוכרת של טסלה, ה-"טייס אוטומטי", הכוללת תכונות בטיחות וסיוע לנהג, בהן סיוע אוטומטי לשמירה על הנתיב, אזהרת התנגשות קדימה ובלימת חירום אוטומטית. יש לה גם מערכת גיבוי לשעת חירום שמחייגת באופן עצמאי לשירותי הצלה תוך האטה מבוקרת במידה והנהג אינו מגיב לאחר זמן מסוים.