יונדאי סוגרת ארבע שנים של שיווק רכב תא הדלק המימני Nexo. ה-Nexo הוא היורש של ה- ix35 שלהבדיל ממנו הוגדר רכב ניסוי. ביונדאי מסתכלים כעת ליום שאחרי הנקסו אולם עדיין לא מוצאים לנכון להעמיד לו דור המשך. גרסה משודרגת לעומת זאת נמצאת בקנה לפי העיתון הקוריאני Seoul Economic Daily, אולם ישנם קשיים טכנולוגיים ביישום התכנית וכנראה גם חילוקי דעות בתוך התאגיד לגבי כדאיותו.
נאמר כי יונדאי דחתה את הצגת הנקסו המשופרת עד 2024 עקב "בעיות פיתוח". הגעתו של Nexo המחודש הוכרזה לפני כמה חודשים עבור המחצית השניה של השנה הנוכחית. כעת לא ידוע רשמי למה בדיוק נקלעה יונדאי על רקע הדיווחים האחרונים. לפי אנליסטים בדרום קוריאה, יונדאי עשויה לשקול מחדש את תוכניות המימן שלה בשל הצמיחה האיטית של שוק מכוניות המימן. החברה הודיעה בעבר כי בכוונתה להפוך את כל כלי הרכב המסחריים שלה לזמינים בטכנולוגיה כזו עד 2028. זה לא חל רק על יונדאי, אלא גם על המותג האחות קיה. אבל כנראה שמעל חטיבת הפרטיות מתנוסס סימן שאלה.
יונדאי נקסו הוא רכב כביש שטח באורך 4.7 מטר עם ערכת סוללות של 40 קילוואט המופעל באמצעות תא דלק. ל- נקסו שלושה מיכלי מימן שביחד יכולים לאחסן 156 ק"ג מימן, מתורגמים לטווח של כ -800 ק"מ. המנוע החשמלי הוא 163 כ"ס ועם ביצועים ממוצעים. ה- Nexo זמין בשתי גרסאות ועולה שימו לב, לא פחות מ-70 אלף יורו, ומכאן כאמור נובעים חלק גדול מהנימוקים של המתנגדים לו.
עד מאי 2022 מכרה יונדאי 3,978 עותקים של ה-Nexo, על פי נתוני המכירות של יצרנית הרכב עצמה. ויש מי שחושבים שאולי הוא הגיע לשיאו: "עם שוק החשמל הגלובלי ההולך וגדל, סביר להניח שיונדאי תנסה להעריך מחדש את סדר העדיפויות שלה מכיוון שהביקוש לרכבי רכב חשמליים ממשיך בצמחיה מטאורית, בעוד השוק למכוניות מימן עדיין קטן יחסית וקשה לדעת לאן יתפתח", כך לפי בכיר בעתונות הכלכלית של דרום קוריאה.
יבואנית יונדאי כלמוביל הכריזה בתחילת השנה, יחד עם חברות 'בזן' ו-'סונול' כי עתידה לשווק בארץ את המשאית המימנית XCIENT Fuel של היצרן. זוהי משאית עם טווח נסיעה של כ-400 קילומטרים, כ-470 כוחות סוס ומהירות מרבית של 85 קמ"ש.