כלמוביל הציגה היום (א') במטה ג'נסיס בהרצליה את הקרוסאובר החשמלי הראשון בשורות מותג היוקרה הקוריאני, ה-GV60. דגם זה מושק בארץ זמן קצר לאחר שהחל שיווקה של ה-G80 אלקטריפייד החשמלית אך בניגוד אליה, אמור לרכז אליו נפח מכירות הרבה יותר משמעותי, עקב הפופולריות הגדולה של הקרוסאוברים המחושמלים בשנה-שנתיים האחרונות. ה-GV60 זמין בארץ בשלוש חבילות מפרט, ונחלק בין שלוש עקומות כוח חשמליות. אלה מובחנות ביכולת, מתח זרימה וטווח נסיעה מרבי.
ה-GV60, כמו איוניק-5 או קיה EV6 מבוסס על רצפת ה-E-GMP של יונדאי המוקדשת לכלי רכב חשמליים, ומבחינה פרופורציונלית אפשר לומר שהוא שווה ערך בגודלו לקרוסאוברים משפחתיים קלאסיים בעלי סידור הושבה לחמישה אנשים; אורכו מקצה אחד לשני הוא 4.5 מ', בסיס הגלגלים גדול יחסית עם 2.9 מ', רוחבו 1.9 מ' וגובה המרכב 1.58 מ'. משקל הרכב 2.1 טון ונפח תא המטען יעיל, עם 432 ל' ללא קיפול השורה האחורית.
את ה-GV60 תוכלו לרכוש בישראל בחבילת 'אקו' הבסיסית, 'דיואול מוטור', או הבכירה ביותר שנקראת 'טופ'. מערכת ההנעה חשמלית מבוססת על שימוש במנוע חשמלי אחד או שניים, תלוי בגרסה. בדגם הכניסה מדובר במנוע חשמלי בודד על הסרן האחורי המפיק 228 כ"ס, 35.8 קג"מ והאצה ל-100 קמ"ש ב-7.8 ש'. מעליו מנוע עם שני מנועים חשמליים המחלץ 318 כ"ס ומאיץ ל-100 קמ"ש ב-5.5 ש', ועד 200 קמ"ש. הדגם החזק ביותר מפיק 489 כ"ס, 71.4 קג"מ ומגלח שניה וחצי בזמן ההאצה ל-100 קמ"ש ועוצר את השעון על 4 שניות בלבד, ועד 235 קמ"ש מהירות מרבית.
סוללת ה-GV60, בכל הגרסאות היא בקיבולת של 77.4 קווטש, עם מערכת טעינה המקבלת זרם של עד 350 קילוואט. טווח הנסיעה המרבי הוא בסביבות 470-517 קילומטרים לפי נתוני היצרן, כאשר טעינה במסוף מהיר אורכת פחות מ-20 דקות ל-80%, וטעינה ביתית אורכת כ-8 שעות בקופסא שמותאמת עם 11 קילוואט.
רמות אבזור
בציוד התקני של ה-GV60 חישוקי 19 אינץ', חלונות אחוריים כהים, ריפוד אקולוגי מתרכובות ממוחזרות, תאורת אווירה 64 גוונים, חימום ומיזוג מושבים קדמיים, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, חימום ליושבים בשורה השנייה, חלון פנורמי קבוע, תא מטען חשמלי, חייישני חניה היקפיים, מצלמות 360 מעלות, מערכת מדיה ראשית 12.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי מלא, במת סאונד של באנג אנד אולפסן, חיישן טביעת אצבע לזיהוי נהג ובורר מצבי נהיגה. גרסאות בכירות מגדילות אל חישוקי 20 אינץ', מעודכנות עם מראות צד דיגיטליות, ריפודים יוקרתיים יותר בשתי השורות.
בגרסת הקצה אפשר להלביש תמה ספורטיבית לחלל הנוסעים עם אווירה יותר דינמית, ובעניין זה היא אף היא מצוידת במערכת בוסט להגברה זמנית של ביצועי המערכת החשמלית, בקרת מתלים אדפטיבית עם מערכת סריקת כבש, דפרנציאל אחורי מוגבל החלקה ובקרת דריפט עם חסרים לכם ריגושים בסופי השבוע. כל הדגמים מגיעים עם שלל בקרת בטיחות חכמות, בהן בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב זחילה בפקקים, התרעה על שטח נסתר במראות הצד, התרעות על תנועה צולבת מאחור ועל יציאה מסוכנת מהדלת האחורית ותאורה אדפטיבית.
המחירים בישראל יחלו ב-295 אלף שקל לדגם הנעה אחורית בסיסי. דגם הנעה כפולה החל ב-342 אלף שקל, והנעה כפולה בדגם היקר ביותר 439 אלף שקל.