חשמלית הפאר המהירה בעולם?

בנטלי טוענת שמכונית היוקרה המחושמלת שלה תרד מתחת לרף ה-2 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש

ניר בן טובים

תגיות: בנטלי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יש היום בעולם לפחות חמש או שש מכוניות חשמליות שמסוגלות לרדת מתחת לרף ה-2 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש; 90% מהן נמנות על קבוצת הקצה ורק אחת - טסלה מודל S פלייד, היא נגזרת של קבוצת הסאלון, עם שיגור ל-100 קמ"ש ב-1.99 שניות, יחי ההבדל הקטן. אולם כעת בנטלי טוענת, שהיא עתידה להשיק את מכונית הפאר החשמלית המהירה ביותר מסוגה, שגם היא, תוכל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-2 שניות, קרוב יותר לקו ה-1.6 שניות - אם הלקוח יחפוץ בכך.   

נתון זה, בפועל, די חסר חשיבות לרוב האנשים, אולם מבחינת ציון דרך, זהו הישג טכנולוגי עבור בנטלי ולכן הם מקפידים להשחיל אותו בכל הזדמנות. לדברי בכירי המותג, בנטלי רוצה להציע רק מכוניות חשמליות מ-2030 אולם כבר ב-2025 אמור לצאת לשוק מדי שנה רכב חשמלי מלא. הסנונית של חברת הבת הבריטית של פולקסווגן עתידה להיות עוצמתית ברמה חסרת תקדים; לפי דיווחים בצרפת, המכונית החשמלית הראשונה של בנטלי תפיק עד כ-1,400 כ"ס (1,030 קילוואט) ותוכל להאיץ מ-0 ל-60 קמ"ש (97 קמ"ש) בתוך כ-1.5 שניות, אמר המנכ"ל אדריאן הולמרק. התאוצה, הוא מעיר, לא צריכה להיות נקודת המכירה העיקרית של המכונית. "עבורנו, זו לא הברוטאליות של הביצועים שיגדירו אותה בסופו של דבר אלא השימושי היומיומי".

במקום זאת, המאפיין העיקרי של המכונית החשמלית של בנטלי כרוך בהיבטים פרקטיים; "ביצועי עקיפה ללא מאמץ הודות למומנט עצום", הוא מציין. "רוב האנשים נהנים להאיץ מ-30 ל-70 קמ"ש, או בגרמניה מ-30 ל-150 ק"מ לשעה", אומר הולמרק. לדבריו, ההאצה המקסימלית ל-100 קמ"ש עלולה לגרום לאנשים מסוימים בחילה. לכן, בנטלי רוצה לתת ללקוחות את הבחירה לקבוע את הגבולות של המכונית בהתאמה אישית; "אתה יכול לקבל את המהירות מ-0 ל-60 קמ"ש ב-2.7 שניות. או שאפשר להחליף אותו ל-1.5 שניות". הבנטלי החשמלית הראשונה אמורה להיכנס לייצור בשנת 2025 במפעל המרכזי ב-Crewe, בריטניה. הולמרק לא חשף איזה מרכב יולבש על הרצפה, ורק אמר רק שהוא ישלים את הליין הנוכחי של מכוניות סדאן, קופה, מכוניות נפתחות ורכבי כביש שטח של בנטלי. השמועות אומרות שהמכונית החשמלית החדשה תהיה סדאן מוארכת.

המחיר יהיה גבוה יותר מ-250,000 יורו, שכן מתחת לרגליים של הנוסעים מוברגת ארכיטקטורת ה-Premium Performance Electric שפותחה על ידי מותגי אאודי ופורשה ומשרתת את רכבי החשמל שלהם. הפלטפורמה "מעניקה לנו את טכנולוגיית הסוללה עצמה, את יחידות הכוח, את היכולת האוטונומית, את יכולת הממשקים, את מערכות המרכב וכמה חדשנות בתחומים הללו", אמר הולמרק. המכוניות החשמליות של בנטלי תהיינה מעוצבות בצורה קצת שונה מהדגמים הנוכחיי. אבל הם ישמרו על סימני ההכר של המותג כדי שלא לבלבל את הלקוחות עקב ריבוי המותגים החשמליים בכביש. "נתן לה אופי ייחודי אבל לא נגרום לה להראות כמו מכונית חשמלית", אומר הולמרק.