המנכ"לית של GM, מרי בארה רומזת שחזרה לאירופה של מותגי הליבה, שברולט וקאדילק, אולי אפילו GMC (האמר החשמלי) נראית כעת הרבה יותר ריאלית מימים עברו. המכונית החשמלית, כך היא העירה לאחרונה, פותחת מסלולי גישה אטרקטיביים עבור הענקית האמריקאית, שאף פעם לא ממש הצליחה להטביע את חותמה במגרש הביתי של השחקניות הקלאסיות, בין אם מגרמניה, צרפת או שוודיה, וכן מול הכניסה של חברות יפניות כמו לקסוס (אינפיניטי ניסתה - והתקפלה).
בהרבה מאוד מישורים, המהפכה החשמלית מערבבת מחדש את הקלפים, אם לשפוט לפי האמירות של בארה, שכן במשך תקופה ארוכה אירופה העלימה עין מהיצרניות האמריקניות, בעיקר בשל העדר רכב מתאים לקהל היעד שלא מצא פרטנריות משתלמות בזללניות הבנזין הגדולות. זאת ועוד, המכשול של תקנים סביבתיים ומיסוי במונחים של פליטת פחמן היה גדול פי כמה עבור קרייזלר, דודג', שברולט או אפילו קאדילק. ואולם כעת, מכיוון שכל המותגים עושים את המעבר לרכבים חשמליים, חלק מהחסמים הללו מתפרקים. וזה, בהחלט עשוי לעודד את אחד מ"שלושת הגדולים" של דטרויט לעשות קאמבק.
קצת רקע. במציאות, ג'נרל מוטורס מעולם לא עזבה באופן מלא את אירופה. הענקית האמריקנית שמרה על בסיס פעילות זמני, במיוחד שברולט שהמשיכה לדחוף לשוחרי ביצועים את קורבט וקמארו, אם כי מכוניות הספורט טופחו על ידי השלוחה המרוחקת שלהם רק מנימוקי תדמית. היצרניות של GM לא ידעו לפענח צרכי הלקוחות ומשם נבעו הקשיים של מערכת השיווק: אם האמריקאים אוהבים מכוניות ארבע דלתות מסורתיות ותא מטען נפרד, האירופאים יעדיפו האצ'בק קומפקטי, דיזל, ידני יותר פרקטי וחסכוני - אלה כמעט שתי תפישות מנוגדות. בעיה זו העיבה על הפעילות של שברולט, דודג' או קרייזלר באותה מידה, אפילו תחת ניסויים של הנדסת סמל עם קבוצת פיאט ולנצ'יה.
החוויות של גנ'רל מוטורס באירופה נעשו דרך אופל וחברת סאאב. ומה קרה לאחרונה אנחנו כבר יודעים. אלא שהפעם, רוח יצרתית נושבת במגדלי דטרויט שעשויה לסמן שינוי מהותי: "לפני חמש שנים מכרנו את אופל לסטלנטיס, ואין לנו חרטה בכל הנוגע לדגמים עם מנועי בעירה. עם זאת, אנחנו חושבים עכשיו על ההזדמנות לחזור שוב לאירופה כשחקן רכב חשמלי. אני לא יכולה לחכות", אמרה מרי בארה, מנכ"לית GM.
אז מה נראה באירופה? בטווח הקרוב, אל תצפו לפגוש שם את קאדילק ליריק. רכב הכביש-שטח המפואר והמחושמל, כמו ה- GMC Hummer EV ודגמים רבים אחרים לא אמורים לחצות את האוקיינוס האטלנטי בינתיים. GM ממשיכים לציין כי העדיפות הכלכלית נשארה אם כך עם סין וארצות הברית. לעת עתה, GM מחדדת מטרות, שמה את מבטחה בטכנולוגיית האלטיום, ואחת השאיפות של מרי בארה היא להתחרות בטסלה, כולל אצלם על אדמת אמריקה. הבעיה היא, שעם פרופיל חשמלי דק מאוד, שרובו מבוסס על שברולט בולט והאקווינוקס, נותרה להם עוד כברת דרך.