טסלה תחל לגבות תשלום עבור שימוש במסופי טעינה

לקוחות רכבי המותג החשמלי בישראל קיבלו הודעה כי החל ב-25 במאי יצטרכו לשלם עבור טעינת הסוללה

ניר בן טובים

תגיות: טסלה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

בערך כשנה אחרי שנהנו מטעינה חינם ברכבי טסלה מודל 3, לקוחות החברה בישראל יחלו לשלם עבור טעינה במסופים המהירים של החברה הפזורים בארץ, תחנות ה-Supercharger. על פי הודעת החברה, שהופצה לנהגים שברשותם רכב מסוג טסלה, נמסר כי החל ב-25 במאי תחל מערכת גביית תשלום עבור כל קוטש שמוזרם לסוללה.  

בדומה לשאר העולם, כרטיס האשראי אשר שימש לרכישת המכונית מקושר אליה למגוון שירותים, ועל כן בגרעין ההודעה נכתב כי מי שצריך לעדכן את כרטיס האשראי שלו דרך האפליקצייה, מוטב שייעשה זאת כעת על מנת למנוע תקלות, לקראת תחילת הגביה בעוד כשבועיים. 

לפני כמה שבועות ארעה תקלה במסופים המהירים של טסלה, במסגרתה גילו לקוחות שהטעינו את רכבם בישראל כי נגבה מהם תשלום של 1.5 שקלים לכל קווטש - תעריף גבוה יותר מהתעריף אליו התחייבה החברה בתחילת השיווק, שעמד על שקל אחד לכל קווטש. החברה השיבה את הכספים בחזרה ללקוחות. בנוורגיה לשם השוואה, בתחומיה הותקנו כ-100 מסופים מהירים (שני שליש מהם פתוחים כעת גם למכוניות חשמליות מיצרנים אחרים), גובה החברה 0.9 שקלים לכל קווטש בממוצע, אולם ישנם מקומות שהתעריף יקר יותר, ובארה"ב - 0.25 דולר, או 0.86 שקלים.

עוד נאמר, בהבלטה, כי לקוח טסלה שישאיר את רכבו מחובר אל המסופים לאחר שהטעינה הגיעה לסיומה, יושתו עליו קנסות (ראו בקישור), בגין תפיסת עמדה שלא לצורך, או לפי תאורם: "עמלת אי פעילות", וזאת בכפוף להשארת המכונית חמש דקות מעבר לסיום הטעינה, וכן כאשר העמדה בתפוסה של 50% לפחות.

אלו העדכונים האחרונים מטסלה, וכעת רק נותר לאמת ב-25 במאי, כי התעריף עליו הצהירה עם תחילת המכירות בישראל יישמר.