פולקסווגן רומזת: זו החשמלית הזולה ביותר שלנו

כל מותגי הליבה המרכזיים יחשפו רכב חשמלי במחיר התחלתי של 20 אלף יורו

ניר בן טובים

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

קבוצת פולקסווגן הכריזה ביממה האחרונה על שורה של השקעות נוספות במרכז הייצור העתידי של המותג בסאגונטו, ספרד, ופרסמה גם את הטיזרים/אמירות הראשונים של המכוניות שיורכבו במפעל זה: אנחנו מדברים על פלקסווגן, קופרה וסקודה חשמליות אשר ישווקו בנפרד כלי רכב ידידותיים לסביבה בסגמנט B, מן הסתם ג'יפונים, שנראה החל משנת 2025, ואולי קצת לפני כן, בהתאם לבשלות המיזמים.

הדגמים שתוארו בפרזנטציות של פולקסווגן הם אבולוציה של דגם ID.Life ו-Cupra UrbanRebel, המבוססים על הגרסה המקוצרת של הפלטפורמה המודולרית Meb ואורכה קצת יותר מ-4 מטרים. התצוגה מסגירה גם חלקים משפת העיצוב העתידית: סקודה הפרגמטית והשמרנית, קופרה הספורטיבית והחדה ופולקסווגן עם משהו בין אלגנטיות לשימושיות קלאסית, ושם כבר מדברים גם על כותר בשם ID.1, והיא גם היחידה שהאיור שלה הופץ לכלי התקשורת.

אם לשפוט לפי המלל של סקודה וסיאט, המאפיינים של רכבי האב טיפוס של סקודה וסיאט עשויים להשאר קרובים מאוד לעיצוב המקורי שלהם. הקופרה, עם קו החגורה הדינמי יותר, בהחלט מסתמנת כמכונית הוט-האץ' חריפה ואולי אפילו רק עם שתי דלתות, בעוד שלדגמי סקודה ופולקסווגן יש הופעה רגועה, והם קורצים לקרוסאוברים בעיצובם הסופי, וכמובן שעם חמש דלתות בלבד. 

המחיר. הרברט דיס, מנכ"ל פולקסווגן כבר הגדיר את הקומפקטית החשמלית העתידית של פולקסווגן "מכונית אמיתית לכולם", שתוצע בשוק בסביבות 20,000 יורו. מדברים אלה, אפשר להסיק כי זו התייחסות פוטנציאלית תקפה גם עבור גרסאות סקודה וקופרה, מעבר לכל הבדלים ברמת האבזור ומערכת ההנעה שהמותגים ירצו לבנות לעצמם כדי ליצור בידול ברור יותר בין היצרנים.

מה שבטוח הוא שקונצרן פולקסווגן תולה הרבה תקוות בפרויקט ה-ID1: המפעל הספרדי יהווה מנוע צמיחה אדיר לכל המותגים עם הרחבה משמעותית של קווי ייצור והתאמת מערכות חשמליות, כך שיוכל לבנות סוללות לכ-800,000 מכוניות בשנה עד 2030.