מכוניות "בסט סלריות", או רבות מכר שלא בלעז, הן מכוניות שמסוגלות לשנות מאזני כוחות על הכביש. קיה נירו מדורג גבוה בטבלת המכירות בישראל באופן רציף מאז השקתו לפני למעלה מחמש שנים, ולכן מדובר ברכב אסטרטגי שאסור להקל בו ראש. הנירו החדש, דור שני, שנחשף בנובמבר 2021 נראה על פני כמו עוד קפיצת מדרגה טכנולוגית של היצרן, הודות לעיצוב המוחצן וכנראה גם למערכות הפנים והבטיחות וכמובן שלא נשכח את הנירו החשמלי 100%. היה לנו אודותיו מידע במהלך הופעת הבכורה אבל המפרט הטכני לא סופק במלואו. כעת אנו מקבלים תמונה רחבה יותר.
בהיבט הפרופורציות, קיה נירו צומח בכל הערכים שלו, ועם אורך של 4.42 הוא ארוך בכמעט 7 סנטימטרים מהנירו הנוכחי. הדור השני של נירו גם רחב בשני סנטימטרים וגבוה בסנטימטר. גם בסיס הגלגלים גדל, בשני סנטימטרים ל-2.72 מטר. לממדים החיצוניים המוגדלים יש השפעה חיובית גם על יכולת הנשיאה שלו; ה-נירו ההיברידי למשל בולע 451 ליטר, 15 ליטר נוספים מלפני כן. עם נפח של 324 ליטר, תא המטען של Niro Plug-in Hybrid הנוכחי קטן יותר ב-100 ליטר מהדגם ההיברידי המסורתי. ה-e-Niro, לעומת זאת, לא מתפשר ומגיע עם תא מטען מלא, של כ-475 ל', לא כולל 20 ליטרים מלפנים (ב-Frunk).
מערכת ההנעה ההיברידית של הנירו לא מחביאה הפתעות לא רגילות. על פניו מסתמן שה"חומרה" שתמצאו בנירו הקיים זהה לחלוטין בהשוואה אל דגם 2022. קיה מתארת בקצרה ובצורה די מתומצתת הספק משולב של 141 כ"ס: מנוע הבערה הוא בנזין 1.6 GDi בסיסי בהספק של 105 כ"ס ו-15 קג"מ, בעוד מקור הכוח החשמלי מפיק 44 כ"ס. קיה מחברת את מערכת ההנעה לתיבת שישה הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. כאמור, אין שינויים.
בגרסת הפלאג אין הספק משולב של 183 כ"ס, והקיבולת של הסוללה, שהוטמנה מתחת לרצפה הוגדלה מ-8.9 ל-11.1 קווטש. זרם כזה, מספיק, לדברי החברה, להבטיח טווח חשמלי של 59 ק"מ במחזור WLTP עד התרוקנות, אם כי בפועל בטח מדובר בטווח ריאלי של כ-45-50 קילומטרים. גולת הכותרת מכל מקום תהיה הגרסה החשמלית המלאה; זו מופעלת על ידי מנוע חשמלי קדמי 204 כ"ס, 26 קג"מ, בתמיכה של סוללת 64.8 קווטש. האוטונומיה המוצהרת היא 463 ק"מ, בעוד שהספק הטעינה המרבי הוא 100 קילוואט, כלומר היא מסוגלת להחזיר 80% תוך 43 דקות. ההאצה ל-100 קמ"ש היא ב-7.7 ש', וכדי לשמור על ביצועים מיטביים גם בחורף הנירו מצויד במשאבת חום, שמביאה את הסוללה לטמפרטורה האידיאלית.
בפנים תחכה לנו מהפכה מקצה לקצה; בקיה עשו בחירות "סביבתיות" כדי לייעל את החיים על הסיפון כמו שימוש במושבים דקים מלפנים במטרה להגדיל את שטח המחיה לנוסעים היושבים מאחור. כל מושב מצויד בשקעי USB-C לטעינת מכשירים אלקטרוניים למשל, וכן דווח כי האבזור המרכזי מסתמך על המסך הכפול הקלאסי בגודל 10.25, אחד ללוח המחוונים ואחד למערכת הבידור, והיא גם מחוברת אל תצוגה עלית ומקרינה את מידע הנסיעה העיקרי, כולל בקרות ניווט ישירות על השמשה הקדמית.
הפריסה והתפעול של כל הפקדים תוכננו כדי למזער הסחות דעת בזמן נהיגה, ולהיות אינטואיטיביים ככל האפשר, כמו דלת תא המטען החשמלית שנפתחת אוטומטית עם זיהוי המפתח בקרבת הרכב והפעלת מערכת העברת הכוח על ידי מתגים וחוגה. תשומת לב לאיכות הסביבה באה לידי ביטוי (גם) בקומץ בחירות ירוקות די מובהקות, כמו הבטנה העשויה מחומר ממחוזר, דיפוני הדלתות, בעוד כיסויי המושבים עשויים עור טבעוני, והם מכילים Tencel, בד אורגני שמחלצים אותו מסיבי אקליפטוס. גם בסיס השמשה הקדמית עשוי מחומר המורכב מ-75% סיבים ממוחזרים. בקיצור, תשומת הלב של קיה אינה מרוכזת רק במנועים אקולוגיים אלא היא חלק בלתי נפרד מקו המחשבה של היצרן.
מעבר לכך, לא חסרות מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות בנירו החדש, ובין היתר קיה מזכירה במפרטים מערכות סטנדרטיות להתרעה מפני התנגשות וחמיקה אקטיבית כמו כמו Forward Collision-Avoidance Assist, וכן מוסיפה הגבלת מהירות אוטומטית חכמה, פונקציית חניה אוטונומית שבה אפילו לא צריך להיות במכונית, ובזכות אוסף מערכות כמו Smart Cruise Control, סיוע לשמירה על הנתיב וסיוע למעקב אחר נתיב, קיימת האפשרות לנהוג בנירו באופן חצי אוטונומי על הכביש המהיר (Highway Driving Assist) בדרגה 2. בקיה מציינים עוד קשיחות מבנית משופרת בכמה אחוזים, מערכת בולמים אפקטיבית מבעבר עם שיכוך יעיל ואיכות נסיעה גבוהה יותר וכן בידוד רעשים משודרג.
טלקאר עתידה להתחיל לשווק את הנירו החדש בישראל ברבעון 3, אם כי טרם ידוע המועד המדויק.