וולוו מפתחת מערכת טעינה אלחוטית חדשה. המותג השוודי, למעשה, בוחן את הטכנולוגיה הזו שתכלול צי קטן של XC40 Recharge, חשמלי לחלוטין, המשמש כמונית על ידי Cabonline, המפעיל הגדול ביותר לתחבורה ציבורית באזור סקנדינביה. הבדיקה תתבצע בעמודי התחנה בגטבורג (שבדיה) ותכוון לחקור את מערכת הטעינה, שאם היא תבטיח תוצאות יעילות, תוכל להיות מיושמת על רכבי החשמל העתידיים של וולוו. לרגל המאורע, כלי הרכב של יצרנית הרכב ישמשו יותר מ-12 שעות ביום וייסעו 100,000 ק"מ בשנה: מבחן העמידות הראשון שוולוו מקדישה לדגמים החשמליים המלאים שלה.
מבחן הטעינה האלחוטית נכלל ביוזמת "אזור העיר הירוקה של גוטבורג", במסגרתה נבחרו אזורים מסוימים במרכז העיר כאזורי בדיקה אמיתיים לפיתוח טכנולוגיות בנות קיימא של 100%. עמדות הטעינה שישמשו בבדיקה סופקו על ידי Momentum Dynamics, מפעילה בתחום מערכות הטעינה החשמלית האלחוטית. התהליך מתחיל באופן אוטומטי כאשר רכב תואם חונה על גבי רציף הממוקם על פני הכביש - פתרון נוח מאוד עבור נהגים שאולי סובלים ממגבלה פיזית מסוימת, שכן אלה יוכלו להטעין מחדש את הסוללה מבלי לצאת מהרכב.
היוזמה שהושקה בשנת 2021 שואפת להשיג תחבורה בת קיימא לחלוטין עד 2030. בנוסף לפיתוח טכנולוגיות לשילוב ברכבי החשמל של המותג, הניסוי יאפשר לחברה השוודית להאיץ את פיתוח הטכנולוגיות ושירותים בתחומי חשמול, ניידות משותפת, נהיגה אוטונומית, קישוריות ובטיחות. "אזור העיר הירוק של גטבורג מאפשר לנו להתנסות בטכנולוגיות חדשות בהקשר אמיתי ולהעריך, בטווח הארוך, את השימוש הרחב האפשרי שלהן בעתיד - אמר מאטס מוברג, ראש מחקר ופיתוח בוולוו מכוניות. בדיקת טעינה חדשה יחד עם שותפים נבחרים, היא דרך מצוינת להעריך פתרונות טעינה חלופיים עבור דגמי העתיד שלנו."
במסגרת הניסוי עצמו, העמודים מעבירים אנרגיה דרך פלטפורמת הטעינה, אשר מזוהה על ידי יחידה קולטת במכונית. כדי להקל על יישור המכונית עם האזור המתוחם, וולוו נעזרת במערכת מצלמות 360 מעלות שפותחה על ידה, ועבור XC40 Recharge המונעת חשמלית, הספק הטעינה האלחוטית יהיה גדול מ-40 קילוואט, מה שיבטיח זמן טעינה פי ארבעה מזה של מטען חיבורי ישיר של 11 קילוואט, וכמעט כמו זה של מטען מהיר קווי של 50 קילוואט.