וולוו תחליף את הכרכרות המפוארות ברכב סטיישן חשמלי

היצרן השוודי יפנה שני מקומות בהיצע שלו לטובת גרסה חשמלית המבוססת על רכב רעיוני שהוצג בשנה הקודמת

ניר בן טובים

תגיות: וולוו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

וולוו ו-סטיישן הם פחות או יותר מילים נרדפות, כשם שבטיחות הפכה לסימן ההיכר של החברה. אבל המודל העסקי המוצלח של היצרן מבוסס בשנים האחרונות על ערימה של קרוסאוברים כמו ה-XC60, ה-XC90, ה-XC40 וכדומה. מעל 75% מכלל המכירות של וולוו העולמית מגיעות מסדרות ה-XC. נתונים אלה משאירים מעט מאוד מקום לפתח רכבי סטיישן קונבציונליים בהופעתם, למרות שאלה מצוידים במנועי פלאג-אין.

וולוו מפנה כעת את תשומת לבה, משאביה והרפטואר שלה לשנת 2024 והלאה, עד 2030 שבה ככל הנראה כבר לא תשווק יותר מכוניות עם מנועי בערה. אחד הצעדים המשמעותיים שהיא עומדת לנקוט בהם הוא הבשלה של רכב ראווה שימלא את מקומם של ה-V90 וה-V60, ויתברג איפשהו בין ה-XC60 ל-XC90 מבחינת פרופורציות, מידות ושימושיות אך ישמר את תמת ה-SUV שעדיין ממלאת את רוב הביקושים בענף הרכב.

דגם זה, שנקרא על ידי המעצבים Recharge, נשען על רצפה ייעודית-חשמלית מסדרת SPA2, שתאפשר למעצבים לנצל כל מילימטר בחלל לרווחת הנוסעים בזכות קווים שטוחים בדפנות, ברצפה, ועם שטח חלונות גדול שיכניס הרבה אור פנימה. העיצוב שלו נקי, קו מכסה המנוע נמוך לטובת שדה ראיה מצוין וכמובן שמצויד במיטב השכלולים הבטיחותיים עם חיישני LIDAR ממש בקצה הקדמי של התקרה. 

אנחנו לא יודעים שום דבר לגבי היכולות שלו בשלב כל כך גולמי, אך סביר שיחצה בנקל את קו ה-500 קילומטרים בין טעינות, ההספק מעל 250 כוחות סוסו והקבינה תיוצר בהשראת טרקלין יוקרתי, ייתכן עם זוג מושבי כורסא מאחור ואולי אף ישתמשו בדלתות פתיחה הפוכות כדי למקסם את הנגישות פנימה. 

לדגם החדש הקוד הפנימי V546. יצרנית הרכב השוודית הכריזה במספר הזדמנויות שהיא מעוניינת להחליף את הספרות והאותיות בשמות/מונחים ולכן מדובר בכותר שאין מאחורי כוונה מסחרית. הדגם הראשון עליו יתנוסס שם חדש הוא היורש החשמלי של ה-XC90, שככל הידוע יכונה Embla והוא – גם וכדגם הראשון בכלל, מבוסס על ה-SPA-II.

מהלך נוסף שמצביע על רמת המחויבות של וולוו להקדיש את כולה לרכב חשמלי טמון בהקמת מיזם משותף עם חברת האם ג'ילי, במסגרתו כל פיתוח מנועי הבערה מעתה והלאה יבוצע תחת מטריית "Aurobay". המשמעות היא שוולוו תוכל להתרכז בפיתוח מערכות הינע חשמליות בתוך מפעליה, ותשאיר את מלאכת הגישור למיזם לעיל, עד שתחדל להציע כאמור מכוניות בערה פנימית משנת 2030.

במבט לטווח הקרוב, וולוו תעמיד בארסנל שלה לפחות חמישה כלי רכב חשמליים בעוד שלוש שנים: ה-XC40, האח דמוי הקופה שלו ה-C40, וולוו XC90 חשמלי חדש וכן יורש חשמלי ל-XC60, יחד עם דגם הקרוס-סטיישן החשמלי. ייתכן שהיא תוסיף גם דגם דמוי קופה מפואר שישלים את משפחת ה-XC90 על בסיס דגם ראווה שהוצג בשנת 2020 בשם XC100.