פורשה 911 היברידית. אולי צריך להתחיל להתרגל לדקלם את המונח הזה, משום שהמכונית הזו שוב בחדשות, והפעם זה רשמי. היצרנית הגרמנית פרסמה הלילה (רביעי) באפיקי התקשורת שלה ראיון מפי אוליבר בלום, המנכ"ל, למגזין Handelsblatt, בו היא מוזכרת בפעם הראשונה ללא פילטרים או מילים מכובסות. כן, זה באמת הולך לקרות.
עד כה הסתפקה חברת הרכב האגדית משטוטגרט במלל קצר אודות הארכיטקטורה האדפטיבית של ה-911 הנוכחית, שכן זו תוכננה כך שניתן יהיה לחשמל אותה ללא קושי מהותי וכי התאמות שונות נבחנות עבורה בשנה האחרונה (אבטיפוס תועד על ידי צלמים באזורים שונים בגרמניה), תוך הקפדה של האנשים המעורבים בפיתוחה שלא לאמת שום דבר מהותי לגביה. לשאלה לגבי מועד השקת דגם כזה, השיב המנהל לכלי התקשורת: "אני לא אגיד לך שנה. נפרט יותר כשהמכונית תהיה מוכנה. אבל עכשיו, אתה יכול להתחיל לספור לאחור".
בלום אומר כי מהנדסי פורשה התחבטו בין הכלאה לא נטענת מכוונת ביצועים לבין מנוע "פלאג-אין" ארוך טווח שיאפשר ללקוחות להימנע מאיסורי תנועה ומסים אחרים שנערמים נגד מנועים מסורתיים ללא חשמול. "פורשה מתקדמת כעת לעבר הפתרון הראשון. ה-911 היא חלק מאסטרטגיית הקיימות שלנו. מה שחשוב כשבוחנים את ההכלאה של הרכב הזה הוא שזה לא כמו היברידי פלאג-אין. זה יותר על מידע ונסיון שמקורו מהספורט המוטורי. במילים אחרות, מערכת הנעה היברידית דינמית מאוד עם שחזור אנרגיה רב עוצמה. כמו ה-919 ההיברידית שאיתה זכינו ב-24 השעות של לה-מאן שלוש פעמים ברציפות", כך הוסיף.
אפשר להניח ששילוב של סוללה ומנוע חשמלי אחד או יותר גדול מהווים משימה מורכבת מאוד מבחינת המידות, בהתחשב בהנדסה הלא שגרתית של ה-911, שהיא למעשה סימן ההיכר שלה וסוד הצלחתה מאז שנות ה-60. "שמירה על ששה צילינדרים, תצורה של 2+2 מושבים ותא מטען קדמי שמיש - האלמנטים הללו הם חלק מהאתגרים שעומדים בפנינו". המשקל והאיזון הספציפיים מאוד של ה-911 יושפעו מאוד אבל בחברה מבטיחים שהמוטיב הדינמי הייחודי שלה יישמר.
בינתיים, פורשה 911 ההיברידית הראשונה, זו שתעלה לייצור עתידה לקבל סוללה קומפקטית, או קבלי-על, המסוגלים לאגור ולחלק מחדש את האנרגיה שלהם במהירות, מה שיכול להפוך את הגרסה הזו לחזקה והיעילה ביותר שיש להם בארסנל. פורשה כבר התנסתה בחשמול של 911 ב-2011 עם גרסת GT3 R Hybrid אבל מאז עברו הרבה זרמים בצינורות שלה. לאחרון היו שני מנועים חשמליים המחוברים לגלגלים הקדמיים, המונעים על ידי גלגל תנופה שאכלס את המקום שבו יושב הנוסע לצד הנהג - פתרון יחסית מסורבל ויקר. מערכת דומה, ממוזערת נוסתה בשנים שלאחר מכן אבל לא בהצלחה יתרה. ההכלאה של ה-911 כנראה תחכה לעיצוב המחודש של ה-992, שאמור להתרחש במהלך 2023, אז גם נדע הרבה יותר אודותיה.
בכל מקרה, קשה לחלוק על העובדה שבדומה להצגת פורשה בוקסטר, מקוררת המים הראשונה בהסטוריה של המותג ב-1996, הבשורה אודות הטכנולוגיה ההיברידית במשפחת ה-911 היא נקודת מפנה בקורות חייה של מכונית הספורט המשפיעה ביותר בעשורים האחרונים.