הזמנה מוקדמת: MG ZS חשמלי מחודש בארץ

הקרוסאובר החשמלי הנמכר מסוגו בישראל זוכה למקצה שדרוגים ובראשם הגדלת טווח הנסיעה ושיפור איכות תא הנוסעים

ניר בן טובים

תגיות: MG

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית רכבי מותג MG לישראל דוד לובינסקי פותחת את שנת 2022 עם השקה מוקדמת של הרכב האסטרטגי מטעם היצרן אחרי שעבר מתיחת פנים מקיפה וחשובה. החברה משיקה בארץ את ה-MG ZS EV המחודש מספר חודשים בודדים בעקבות חשיפתו הרשמית באירופה, כאשר אחריו צפויים להגיע עוד כלי רכב חדשים לחלוטין של MG בהם גם ה-מארוול R - המתחרה הישיר של סקודה אנייק. ה-MG החשמלי נמסר השנה ל-2,956 לקוחות - זינוק של 102% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ומדורג שני בישראל ברשימת רבי המכר בתחום המשפחתי-חשמלי.  

במסגרת הרענון זוכה ה-MG החשמלי למקצה ממוקד גם בתחום הנראות (פנים וחוץ), אך רוב הבשורות מרוכזות בתחום טווח הנסיעה והביצועים שמקבלים מנת חיזוקים ביחס לדגם היוצא. בקרביים שלו ניתן יהיה לבחור מעתה בשני הספקים, שתי סוללות ועם טווחים מגוונים; בגרסה הבסיסית לה סוללה של 50 קילוואט יעמוד הטווח המרבי על 320 קילומטרים - תוספת של כ-60 קילומטרים לעומת הדגם שלפני מתיחת הפנים. בגרסה המחוזקת סוללת 70 קילוואט וזו מספקת טווח נסיעה מרבי של 440 קילומטרים במחזור WLTP. טעינת הסוללה מקופסא ביתית אורכת כ-8.5 שעות, ואילו טעינה מהירה בתשתית חיצונית אורכת כ-30 דקות ל-80%.

בפן הביצועים חל שיפור, אך אין הבדל מהותי בין שני הדגמים הנכנסים לאולמות והצמד מובדל כאמור בעיקר במרחקי הנסיעה. בגרסת ה-50 קילוואט מדובר בהספק שעולה מ-143 כ"ס ל-154 כ"ס ו-28.5 קג"מ, בעוד הגרסה החזקה בין השניים מחלצת 175 כ"ס ו-28.5 קג"מ. התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש אורכת 8.6 שניות ועד מהירות מרבית של 175 קמ"ש. עוד בחידושים ניתן להזין חשמל מהרכב למכשירים חיצוניים הודות לבקרת 11 אמפר על סיפונו, וכן נמסר כי כושר הגרירה עומד על 500 קילוגרמים עם בלמים או ללא.

המידות נותרו זהות, עם נפח תא מטען של 448 ל', אך כל חלל הנוסעים עבר רפורמה באיכות החומרים, בידוד הרעשים והתוספות. מלבד תרכובות איכותיות יותר במושבים, הדיפונים ומרווחי החיבורים, מערכות המדיה השתפרו ללא היכר; כעת מתנוסס במרכז צג ראשי מקורי 10.1 אינץ' עם תאימות מהירה לאפל ואנדרויד ומול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 12 אינץ'. רמת האבזור אחת ויחידה (NET-S) וזו כוללת גם תקרה פנורמית עם וילון הצללה 4-מצבים, כניסה והנעה ללא מפתח,  ריפודי דמוי עור, חיישני תאורה וגשם, שקעי USB רבים וכל מערכות ההגנה החכמות, כולל בקרת זחילה בתנועה מפוקקת וכן התרעה על תנועה צולבת מאחור, יחד עם מצלמת 360 מעלות. לרכב ציון מרבי של חמישה כוכבי ריסוק במבחני Euro-Ncap.

המחירים בישראל יחלו ב-145 אלף שקלים לדגם 50 קווטש ו-149 אלף שקלים לדגם ה-70 קווטש. מסגרת האחריות לסוללה עומדת על 8 שנים או 150 אלף קילומטרים ו-5 שנים לרכב עצמו. מרווחי הטיפולים הם 24 אלף קילומטרים או פעם בשנה.  

בשלב זה, המכירות תבוצענה רק במסגרת האתר הדיגטלי, עם נהיגות מבחן ראשונות וכן מסירות במהלך חודש מרץ 2022.