חברת BMW מדווחת כי היא סיפקה את המכונית המיליון שלה עם מערכת הנעה מחושמלת. הדגם שיכנס לספרי ההסטוריה הוא ב.מ.וו iX , רכב עם הנעה חשמלית 100%, שגם תועד במעמד זה במסגרת העברתו הרשמית לזוג צעיר שאף קיבל בונוס מהחברה בדמות קופסת קיר לטעינה ביתית. מחירו של ה-ix בגרמניה עומד על כ-78 אלף יורו לגרסאות בסיס עם סוללת 71 קווטש. הדגם החזק ביותר שלו מחלץ מעל 520 כ"ס, מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות ומספק טווח נסיעה של עד 630 קילומטרים עד התרוקנות עם סוללת 110 קווטש.
מיליון מכוניות מחושמלות הוא בהחלט אירוע בעל חשיבות תדמיתית. אבל ראוי לפצל את היקף המסירות משום שהחברה מספקת כבר שנים מכוניות עם מערכות היברידיות מתונות, היברידיות רגילות וגם מכוניות עם מערכת הנעה היברידית נטענת. בסך הכול, נתח המכירות של המכוניות החשמליות המלאות מהווה 30%, בעוד שאר הדגמים נעזרים בכוח חשמלי בצורה כזו או אחרת, גם בב.מ.וו וגם במיני. בטווח הקצר, ב.מ.וו אומרת שהיא מצפה לספק 2 מיליון מכוניות מחושמלות תוך שנתיים, ואילו בטווח הארוך סבורה שהיא תספק את המכונית החשמלית ה-2 מיליון שלה עד 2025.
באולמות המכירה, ב.מ.וו מוכרת כיום את ה-i3, ה-iX3, ה-i4 וה-iX. הדור הבא של סדרות 5 ו-7 תהיינה גם הן גרסאות המונעות באופן מלא על ידי חשמל ותקראנה ה-i5 וה-i7. חברת MINI משווקת כרגע רק רכב חשמלי אחד (קופר), אבל גם למותג הבריטי תכנית מרחיקות לכת בתחום החשמל, כאשר היורש של המיני קאנטרימן יגיע בין היתר גם הוא עם מערכת הנעה חשמלית 100%. בצד האולטרא פרמיום, מותג רולס רויס, אחד מנכסי ב.מ.וו שוקד בימים אלה על מכונית חשמלית ראשונה בשם 'ספקטר'. שני מותגים אלה ימכרו אך ורק מכוניות חשמליות ב-2030.
שנת 2030 הפכה להיות שגורה מאוד בפיהם של בכירים בתעשיית הרכב בשנה-שנתיים האחרונות. זהו צומת דרכים טכנולוגי שלפחות כרגע מסמן עבורם את התחנה הסופית של מנוע הבערה על פסי הייצור. ואולם, גם ב-ב.מ.וו מעירים, ולא בסוגריים, שכל התחזיות עשויות להתפוגג אם לא יאיצו משרדי האנרגיה האמונים על פיתוח התשתיות הקמת עמדות טעינה ציבוריות מהירות ובעיקר - נגישות.