האח הקטן של לבנטה: הצצה ראשונה למזראטי גראקלה

ה-SUV החדש של האיטלקים שם על הכוונת את פורשה מקאן

ניר בן טובים

תגיות: מזראטי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

קשה להמעיט בחשיבותו של הקרוסאובר החדש של מזראטי, Grecale, אליו נחשפנו במסגרת מסיבת עתונאים מקוונת לפני שבועות אחדים יחד עם קומץ עמיתים מחו"ל. למרות קשיים לוגיסטיים שהאיטלקים נקלעו אליהם בשל משבר המוליכים והשבבים - שהובילו לדחיית השקתו לשנה הבאה, מזראטי שיגרה בינתיים 250 עותקים של הגרקלה שהתפזרו בין יפן, איחוד האמירויות, סין, פילנד וארה"ב כדי לצבור קילומטרים בתנאי מזג אוויר מגוונים ולהפגין נוכחות "ברזלים" באזורי הביקוש שלו. 

במסגרת הפגישה המקוונת מול אנשי מזראטי ניכר שהם מביעים הרבה שביעות רצון מה-SUV החדש שלהם שיתברג מתחת לקרוסאובר הבכיר לבנטה. העיצוב החיצוני, לפחות לטעמנו (זכינו לצפות בו נקי מקישוטי הסוואה) מאופק יחסית למעוף היצרתי של האיטלקים אבל בהחלט חולק כבוד לדגמי עבר, בהם הקוואטרופורטה הסאלונית - במיוחד בקו המותניים ומבנה הפנסים הקלאסי בחזית. "גם מזראטי לבנטה הבא יקבל חתימה עיצובית דומה", כך נמסר לנו. 

אם פלח רכבי הכביש-שטח הקומפקטי הוא אחד התוססים בשוק, אז לגראקלה אין מקום לעגל פינות. הוא חולק את פלטפורמת 'ג'ורג'יו' עם אלפא רומיאו סטלביו וגם נדבך מהפרופורציות מגשר ביניהם; הגרקאלה נכנס ללב הקטגוריה עם 4.85 מטר לאורך, רוחב 1.95 מ' וגובה 1.67 מ'. המשמעות היא שהגראקלה ארוך ב-15 סנטימטרים בהשוואה אל אלפא רומיאו סטלביו וכן ביחס אל פורשה מקאן. בסיס גלגלים של 2.9 מ' הוא בהחלט נדיב, ובהתאם למיצובו קצר מזה של הלבנטה בכמה ס"מ, אך ארוך ב-9 סנטימטרים מסטלביו.   

הגרקאלה יגיע לשוק עם מספר מנועים. הראשון שבהם יהיה דגם ה-GT עם מערכת הנעה היברידית מתונה מצוידת מצבר 48 וולט ומתנע-גנרטור. הבסיס הוא מנוע בנזין בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר טורבו המחלץ 300 כ"ס ו-46 קג"מ בצימוד אל הנעה כפולה ותיבת הילוכים אוטומטית 8-מהירויות. עם ה-300 כ"ס באמתחתו, הגרקאלה, על 1,870 ק"ג יעפיל ל-100 קמ"ש תוך 5.6 שניות. לצידו תהיה גם מערכת הנעה היברידית מתונה בהספק של 330 כ"ס המוכרת לנו מהגיבלי ההיברידית ובקצה העליון מנוע ביצועים חסר פשרות עם למעלה מ-500 כ"ס ובעתיד גם גרסאות מחושמלות. בכל הדגמים ניתן לכייל אותו בצורה סלקטיבית עם מצב נוחות, GT, ספורט ו-4X4 לנהיגה בשטח קל המשפיעים על משיכה, אחיזה, תגובות היגוי ובלמים וכדומה. מערכת המתלים האדפטיבית שלו תאפשר גם הגבהה של המכונית ב-3 סנטימטרים.  

חבל שמזראטי לא מאפשרת לפרסם את תמונות הפנים של גרקאלה, שכן אולי שם טמונה ההפתעה הגדולה ביותר שלו עבור בוגרי לבנטה וגיבלי. לפחות מהפרטים שאושרו לנו לצפיה במהלך הצגתו המקוונת, מדובר במהפכה טכנולוגית חסרת תקדים במזראטי, עם שימוש במערכות תקשורת מהירות, צגי מגע ברזולוציה אולטרא גבוהה בגדלים של עד 12.3 אינץ' ואיכות חומרים, ריפודים וגימורים ללא פשרות. בנוסף לכך, הגרקאלה הוא המזראטי הראשון אי פעם עם שעון דיגיטלי שמתפקד גם כמד כוחות G. עבור מי שיבחר לרדת מהלבנטה המגודל אל גראקלה צפויה חווית משתמש מקורית, מושקעת ומקיפה מאי פעם.

הרבה אחריות מונחת על כתפיו של הגרקאלה, ששמו נלקח משושנת רוחות הים התיכון (כוון צפון-מזרח).  הנהגת סטלנטיס המאוחדת דוחפת להגדיל את מכירות המותג ל-80 אלף בשנה, ולכן מדובר ברכב בעל חשיבות עליונה להצלחתו הכלכלית. המחיר, אם שאלתם אינו ידוע כמובן אולם בכלי התקשורת באיטליה רומזים שהוא יהיה גבוה מגיבלי ותחרותי מול פורשה מקאן. ההערכות הן בגזרת ה-80-90 אלף יורו.

עוד לא הצבעתם למכונית השנה 2021? כנסו עכשיו ואולי תזכו להיות נהג מירוץ ליום אחד