התשובה של פולקסווגן לטסלה מודל 3

יורשת הפאסאט תעוצב למכונית טורר חשמלית עם תא נוסעים מפואר וטכנולוגיות חדישות

ניר בן טובים

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
מכונית הקונספט עליה יבססו את הפאסאט החשמלית
מכונית הקונספט עליה יבססו את הפאסאט החשמלית
שנה גודל פונט א א א א

פולקסווגן מבשלים לאילון מאסק מתחרה משכנעת לטסלה מודל 3, הרבה יותר מתוחכמת, מושקעת וחזקה מדגם ה-ID.3, שאולי נחשב עד היום לאיום העיקרי מולה (מבחינת מכירות). לפחות כרגע, הם מכנים אותה Aero B, אך די ברור שמדובר בשם זמני. מצד שני, מה שבטוח הוא שהיא תהיה יורשת הפאסאט החל משנת 2023, עם מערכת הנעה חשמלית וקבינה מרווחת באדיבות פלטפורמת ה- MEB.

כלי התקשורת בצרפת כבר הצליחו לתעד אותה בכבישים המתפתלים של הרי האלפים, תחת הסוואה במהלך המבחנים הראשונים שלה, שם מהנדסים גרמנים מכוונים את מערכות הבלימה הבסיסיות ואת בקר אגירת האנרגיה מבלימה כדי לוודא שהיא לא רק מסוגלת לבלוע מרחקים בקלות אלא גם לבצע אותם בהנאה וביעילות.

בהשראת המכונית הרעיונית ID.Vizzion שהוצגה בתערוכת הרכב בז'נבה 2018 (כשאף אחד לא שיער בכלל מה עלול לקרות בעקבות המגיפה), תתמודד מכונית היוקרה החדשה של וולפסבורג על אותו נתח שוק בו מתחרה כאמור טסלה מודל 3. באותה הזדמנות הצהירה פולקסווגן, שמודל הייצור הסדרתי יציע טווח של עד 600 ק"מ בין טעינות וייתכן שאף יותר אם טכנולוגיות הסוללות תאפשר זאת במועד שיווקה. ערכים אלה אמורים להיות מושגים בקלות כיום, במיוחד בהתחשב במידת ההשקעה של פולקסווגן במכוניות החשמליות ובעיצוב האווירודינמי של Aero B, שמאמץ מבנה קלאסי של מכונית תיור-סטיישן ולשם שינוי אינו נכנע לטרנד ה-SUV. 

מבחינת עוצמה, מסתמן שלמכונית תהיה סוללה של 77 קוט"ש בשילוב עם מנוע חשמלי 201 כ"ס על הציר האחורי שיסמנו את כרטיס כניסה למשפחת הפאסאט אלקטריק. ככל הנראה תגיע גם גרסה כפולת הנעה עם מנוע חשמלי שני על הסרן הקדמי, עם הספק כולל של 295 כ"ס ומומנט של 32 קג"מ. על ביצועים עוד מוקדם לדון, אך בפולקסווגן מבטיחים שלא לאכזב את חובבי המיאוצים ברמזורים.

סוגרים פערים

פולקסווגן  הזרימה מיליארדי יורו כחלק מרפורמה אסטרטגית לכיוון כלי רכב חשמליים (EV), וזאת כתוצאה ישירה מפרשת "דיזלגייט" בשנת 2015 שהכתימה את המוניטין של הקונצרן ללא הכר והסבה לה נזקים כלכליים בעשרות מילארדי יורו (פיצויים ושיקום). חרף כל ההוצאות, מצפים שכלי רכב חשמליים (BEVs) יהוו למעלה מ -70% מסך מכירות המכוניות של הקונצרן באירופה עד שנת 2030 ויותר מ -50% בסין ובארה"ב.

מתקפת ה- EV השאפתנית עם סוללת רכבי ID הזניקה את VW לצמרת הטבלאות; מכירת המכוניות החשמליות הטהורות של הקבוצה קפצו פי שלושה בשנה שעברה ליותר מ -230 אלף. פולקסווגן עקפה בכך את טסלה כיצרנית הרכבים החשמליים הגדולה באירופה, כלומר מכרה אחת מכל ארבע מכוניות חשמליות שנמסרו ב-2020.