חברת Smart ידעה ימים טובים יותר. ממותג שהפך לשם נרדף לחיים העירוניים התוססים של שנות ה-90 לא נותר הרבה עומק ויציבות בעשור וחצי האחרון, פרט לרעיונות חצי אפויים לרכבי 4-מושבים (פורפור) ורודסטר חמודה ונשכחת שלא תרמו להם כלכלית או תדמיתית. כעת הם פונים לדרך חדשה עם בטחון מחוזק בזכות המהפכה החשמלית, וחושפים במינכן את הפרשנות המיוחדת שלהם לרכב משפחתי (כן, דווקא משפחתי) מונע בשתי קונפיגורציות סוללה ועם הרבה מחשבה על חלל פנים מודולארי ומעניין.
את הדגל נושא על כתפיו קונספט "מספר 1" בתערוכת הרכב במינכן. אב טיפוס שמוגדר רכב כביש-שטח חשמלי שאמור לנחות בשנת 2023 באולמות היצרן. סמארט, מומחי המיקרו בעוונתיהם, נוטשים את הנישה המועדפת עליהם עם מודל רציני באורך 4.39 מ ', בדומה למיני קאנטרימן מבחינת הפרופורציות ומרצדס EQB מבחינת סגנון עיצובי (רבוע וגבוה ועם שטח חלונות גדול). בסיס הגלגלים של מכונית קונספט חריג למדיי, גדול מהאורך הכולל של סמארט פור טו עם 2.77 מ 'מול 2.70 מ'. ייצורו יתבסס על פלטפורמה ממוצא סיני (ג'ילי) ולכן כנראה יחלוק אלמנטים עם דגמי וולוו המשתמשים באותה תשתית.
עם רוחב של 1.91 מ' וגובה 1.70 מ', קונספט מס '1 מיועד לחמישה נוסעים ונראה שהחוויה לא תהיה צפופה או חנוקה. ברכב ההדגמה הותקנו דלתות מנוגדות ("התאבדות") המספקות נראות טובה החוצה ומכניסות הרבה אור פנימה, בנוסף להיעדר עמוד מרכזי כפי שנהוג לעתים קרובות ברכבי ראווה. חלל הפנים העתידני והאלגנטי הוא בהשראת דגמי מרצדס הנוכחיים - מתאפיין ברצפה שטוחה, קונסולה מרכזית צפה, לוח מחוונים עם מסך מגע בגודל 12.8 אינץ' ומושבים מהודרים.
הפלטפורמה החכמה("made by Geely") מסוגלת לתמוך בטעינה מהירה ועדכוני אוויר, מנהלת תקשורת עם ליבה מרכזית בארבעה "תחומים" שונים: מידע, סיוע לנהג כמו עוזר חניה, היגוי חירום, סייעני בטיחות בכבישים ושמירה על נתיב, פונקציות שונות לניידות חשמלית וארכיטקטורה חשמלית/ אלקטרונית עם ממשקים מתקדמים לצריכת אנרגיה מבוקרת ושדרוג חווית המשתמש. מבחינת עוצמה, מנהלי סמארט טוענים שהרכב יהיה זמין עם שתי סוללות, הגדולה בהן תספק טווח נסיעה כ-430 קילומטרים. בחברה לא מוכנים לדון על מחירים אך מכוונים ישירות מול פולקסווגן ID.3, כלומר בסביבות 30 אלף יורו.