במהלך העשור האחרון היו לאופל לא רק אחת, אלא שתי מכוניות קטנות יותר מהקורסה. אלה היו אופל קארל ואדם שלא הצליחו לשרוד את השינויים בהרגלי הצריכה ונפלו בין הכסאות. אופל פונה כעת לדרך בטוחה יותר בתחום הניידות האישית במסגרת המתקפה החשמלית המאותחלת של המותג בחסות תאגיד סטלנטיס, הפעם עם דגם ה-ROCKS E, שהוא רכב מיקרו מסוגת ה-SUM, או Sustainable Urban Mobility שמיועד להחליף כלים דו גלגליים כמו קורקינט או אופניים חשמליים.
מבחינה טכנית, ועל אף הדמיון, לא מדובר במכונית נוסעים מסורתית, אלא ברכב 4 גלגלים המסווג לפי האיחוד האירופי תחת קבוצת הקוואדרוסייקל (בדומה למשל לרנו טוויזי). כמו אצל קרוב משפחתו הצרפתי, סיטרואן Ami, הדלת נפתחת לכיוונים מנוגדים כדי להקל על הנוסעים את הכניסה פנימה, ולרוקס יש מספר חלקי גוף הניתנים להחלפה כדי להעמיק את חווית המשתמש והעיצוב האישי. זהו רכב דו מושבי בלבד, עם אורך של 2.41 מטרים, רוחבו 1.41 מ', משקלו כ-471 ק"ג, ומונע על ידי ספק חשמלי המפיק שמונה כוחות סוס (שישה קילוואט), המאפשר מהירות מרבית של 45 קמ"ש.
באירופה מותר לנהוג בו על פי חוק מגיל 15 עם רשיון מסוג AM, כלומר הרשאה לשימוש בכלים דו-גלגליים ותלת גלגליים מוגבלים ל-45 קמ"ש (כנראה עם תת סעיף נפרד). בזכות קוטר סיבוב של 7.2 מטר, הוא אידיאלי לשימוש בסמטאות צפופות ובחניונים מאתגרים ולכן הוא יכול להוות פתרון טוב ובטיחותי יותר לדור הצעיר, על אף שאין בה שום בקרת הגנה מתקדמת או אפילו כרית אוויר אחת לרפואה. בצידי גופו מותקנים ארבעה גלגלים בגודל 14 אינץ' עם סוליה לא צנומה במיוחד, ולמרות היותו סופר קומפקטי, הוא יכול גם לשאת אנשים גבוהים יחסית שנישאים עד 1.9 מטר.
סוללת ה-5.5 קווטש מאפשרת נסיעה למרחק של 75 קילומטרים לפי מדדי ה-WLTP, ניתנת לטעינה מלאה ב-3.5 שעות משקע ביתי רגיל (ואופל משווקת אותו עם כבל באורך 3 מטרים לשימוש ביתי). הוא מגיע גם עם מתאם לתשתית חיצונית מהירה שמקצרת משמעותית את משך ההמתנה למילוי הסוללה.
אין לו קונסולה קלאסית כמו ברכב רגיל, אלא גלגל הגה ואליו מוצמדים מחוונים בסיסיים עם מד טעינה, מהירות ועוד כמה חיווים חיוניים. מסביב תמצאו גם מחזיק מיוחד לסלולרי, ואם כבר נגענו בסמאטרפונים אז הרכב מחובר אל אפלייקציית My opel הכוללת תפריטים נוספים אודות תפקודו של הרכב. אחד היתרונות הגדולים שלו הוא שטח חלונות גדול עם שדה ראיה נרחב, ולמי שתוהה אם ניתן לבצע איתו השלמות במכולת, אז נספר לכם אודות תא מטען צנוע, אך שימושי בגודל 63 ליטרים.
בדומה לסיטרואן, אופל תשווק אותה לציים וחברות כמכונית שיתופית תחת הסכמי חכירה מיוחדים, אבל בהחלט תפנה גם לשוק הפרטי בהתאם לביקושים עם מחיר שנע בין 5000-6000 יורו. בדוד לובינסקי, יבואנית המותג לישראל אין כרגע אפשרות לשווק דגמים אלה בארץ בשל העדרם של אמצעים בטיחותיים, וכן בגין הקפאון בהסדרת כל סוגיית רכבי הקוודרוסייקל בישראל שהינו באחריות משרד התחבורה.