עוד השנה: רכב ראשון למותג Geely בישראל

גיאו מובילטי מקבוצת יוניון מוטורס השלימה מוקדם מן הצפוי אישורי תקינה אירופיים לרכב הראשון שיושק בארץ, ה-גאומטרי C

ניר בן טובים

תגיות: ג'ילי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית מותג Geely לישראל גיאו מוביליטי, מקבוצת יוניון מוטורס (משווקת רכבי טויוטה) הודיעה היום (שני) כי הצליחה להקדים את תחילת שיווק המותג הסיני בישראל לרבעון האחרון של השנה. זאת הם אומרים, אחרי שהושגו אישורי תקינה אירופיים עבור דגם ה-Geometry C בפרק זמן קצר יותר, ובכך נמנעה זליגה אל תחילת שנת 2022 בהתאם ללוח הזמנים המקורי עליו התבשרנו לפני כמה חודשים.

האישור ניתן על ידי מעבדת IDIADA Automotive Technology SA הספרדית, ופרט למדדים המחמירים שמבוצעים במעבדה זו, כולל אימות טווח נסיעה, עמידות סוללה, בטיחות ועוד פרמטרים שונים הקשורים לשימוש במכונית, נמסר כי המשמעות היא שהיבואן אינו מוגבל בכמות כלי הרכב המשווקים לאורך שנת פעילות רציפה, כפי שמקובל לעתים בתקינה חלקית.

ג'ילי היא מחברות הרכב האיתנות ביותר בסין, וזוכה להערכה כמי שמקיימת קשרים הדוקים ואיכותיים עם מותגי רכב אירופיים מובילים. היא אחראית לפריחה של חברת וולוו אחרי הניתוק המסוכסך מחברת פורד וכיום מחזיקה בבעלות מלאה על השוודים, הקימה את מותג 'לינק אנד-קו' (שאף ייסדו חטיבת מירוצים ומשתתפים במירוצי תיור ברמה הגבוהה ביותר ביבשת המערבית), מזרימה הון ללוטוס ומיישמת אינספור שיתופי פעולה ברחבי העולם, עם בסיסי פיקוד בארה"ב, אנגליה, אירופה וכמובן בסין עם 50 אלף עובדים.  

 

בשלב ראשון תשווק גיאו מוביליטי את הקרוסאובר הקומפקטי-חשמלי גאומטרי C (בתמונה הראשית), ג'יפון משפחתי נמוך קומה חמש דלתות בערך בגודלה של ניסאן ליף עם בסיס גלגלים של 2.70 מ' ואורך של 4.43 מ'. הוא מבוסס על פלטפורמה GE2.0 הייעודית של ג'ילי לרכבי חשמל, מתהדר במערכת SEM (ניהול אנרגיה חכמה) הכוללת מערכת בקרת טמפרטורת סוללה ITCS3.0 ומערכת קירור מתקדמת המסייעות בניצול מרבי של טווח הנסיעה. מבחינת יכולת, לרכב הנעה קדמית, מצויד מנוע חשמלי אחד המפיק 204 כ"ס ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.9 ש'. ניתן יהיה לרכוש אותו בשתי קונפיגורציות סוללה, אחת בקיבולת 53 קווטש והגדולה יותר 70 קווטש, עם טווח נסיעה של 400 ו-550 קילומטרים עד התרוקנות בהתאמה, ועד מהירות מרבית של 151 קמ"ש.

רשימת האבזור תהיה עשירה למדי כנהוג בכלי רכב סיניים, לרבות מושבי חשמליים, תצוגה עלית, ממשקי מדיה משוכללים עם מערכת ראשית 12.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת סינון אוויר, מערכות בטיחות חכמות ובקרת טעינה מהירה על פי תקן אירופי מלא, כאמור. 

גיאו מוביליטי השיגה את הזיכיון לייבוא רכבי ג'ילי בדצמבר האחרון. את המותג בישראל ינהל רונן יבלון (41), לשעבר מנכ"ל חברת EV-edge, ספקית פתרונות טעינה לכלי רכב חשמליים, שקודם לכן מילא שורה של תפקידים בכירים בחברת טויוטה ישראל.