אומרים שדיוויד בקהאם (46), שחקן הכדורגל לשעבר של קבוצת מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה (בין היתר) ניחן בחוש עסקי מפותח. יחד עם זוגתו לחיים ויקטוריה (כוכבת להקת הספייס גירלס בדימוס) הוא מטפח חברת אחזקות משומנת בשם DB-Ventures, בה הוא משקיע בתערובת של חברות אופנה, מועדוני ספורט, חברות סלולר, נדל"ן ועסקים נוספים שהניבו למשפחת בקהאם שווי כולל של כ-400 מיליון לירות שטרלינג, כולל רווחיו בהיותו שחקן כדורגל. ואולם עד כה, נמנע מלתחוב את רגליו המיומנות לשטחים המגורזים של תעשיית הרכב, עד שלאחרונה איתר מיזם של חברת 'לונאז' שהולם את תפישת עולמו: הסבת כלי רכב קלאסיים-יוקרתיים עם מנועי בערה להנעה בחשמל.
Lunaz הוא מותג בריטי צעיר שלאט ובבטחה צובר תאוצה ותומכים. בשנים האחרונות החברה התפרסמה בפרויקטים מבטיחים שהצליחו למשוך את תשומת ליבם של אנשים שאינם מעורבים בכלל בענף, ודיוויד בקהאם בחר להצטרף לחגיגה, ספק כדי לבחון היבטים נוספים בתעשייה. כדורגלן העבר מתחיל בקטן בכל אופן ורוכש 10% ממניות החברה הממוקמת בסילברסטון, ובכך חובר אל משקיעי ענק כמו משפחות רובאן שכיום מדורגת במקום השני במדד העשירים באנגליה (עם שווי של למעלה מ-16 מיליארד לירות שטרלינג).
הזרמת הון מגופים שונים תסייע לחברה הבריטית לצמוח ולהרחיב את עסקיה. קבוצת לונאז, שהוקמה ב-2018מחולקת לשלוש חברות: לונאז 'דיזיין' העוסקת בעיצוב מחודש של מכוניות קלאסיות, לונאז יישומי טכנולוגיות, המהנדסת וממחזרת רכבים מציי תעשייה ולונאז פאוורטריין המספקת לחברות צד ג' מנועי חשמל מודולריים. השלב הראשון באסטרטגיה החדשה של לונאז הוא להתחיל להמיר משאיות אשפה וכלי רכב כבדים. "עד שנת 2030, כאשר האיסורים על מנועי בעירה פנימית (ICE) ייכנסו לתוקף בשווקים הגדולים, יהיו יותר מ -2 מיליארד כלי רכב המונעים באופן קונבנציונאלי על פני כדור הארץ", כך נמסר. "התחדשות וחשמול יכולים למנוע גריטה מזהמת של חלק גדול מכלי רכב אלה".
הגישה הזו, לדברם, תחסוך הון עתק למפעילי ציי רכב ותפחית בצורה דרסטית בזבוז אנרגיות מקומי, הוסיף דייוויד לורנץ, מייסד ומנכ"ל לונאז. "התחייבות זו של משקיעים ברמה גבוהה מעידה על דרכה של לונאז להגדיר שימושים נוספים למנוע אפס זיהום אוויר. הוסיף דייוויד לורנץ, מייסד ומנכ"ל לונאז. לונאז התפרסמה בזכות מגוון מפואר של מכוניות קלאסיות שהוסבו להנעת חשמל, כולל רולס רויס פנטום, בנטלי קונטיננטל הקלאסית, הריינג' רובר המקורי ועוד. אותו רכב הכביש-שטח (בתמונה השניה) ימכר אחרי ההמרה לחשמל תמורת ה-250 אלף לירות שטרלינג.
משפחת בקהאם או דוברי מותג האחזקות לא פרסמו את סכומי העסקה בין הצדדים, וכמה מעורבות תהיה לה בהחלטות שמתקבלות בין כתלי המפעל. דיוויד בקהאם הסתפק בתגובה קצרה וקולעת: "נמשכתי לחברה באמצעות עבודתם הקפדנית בשחזור חלק מהמכוניות הקלאסיות היפות ביותר, וזאת בדרכים של חשמול ברמה גבוהה ומקצוענות למופת".