החשמל זורם בפורשה גם למקאן

פורשה מכינים את הקרקע להזנקת המקאן החשמלי. הצצה ראשונה

בועז קורפל
בועז קורפל

תגיות: פורשה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א
יצרנית המכוניות הגרמנית פורשה כבר הצהירה בשנת 2015 כאשר חשפה את דגם מישן E כי היא לא מתכוונת לעצור את דגמי החשמל שלה בטייקאן שנוצר על בסיס האב טיפוס על טהרת החשמל ובכוונתה להעביר דגמים נוספים לטכנולוגיה המחושמלת. הדגם הראשון אחרי הטייקאן הוא הפורשה מקאן, ה-SUV הקומפקטי של היצרן ולדעת רבים זהו מהלך מתבקש לאור נגישותו של הדגם והיותו רכב בכניסה של פורשה לעולמות ה-SUV.
 
פורשה חשפו לאחרונה את הקרוס טוריסמו, דגם הקרוסאובר החשמלי החדש לכביש ולשטח אבל הוא לא צפוי להיות זול ולכן הלחם והחמאה שלהם יהיה במקומות אחרים והמקאן החשמלית תצטרך לספק לפורשה את הסחורה. המכונית שהפיתוח שלה החל ב-2019 והיא תוצע למכירה כדגם 2023, ערכה שורה ארוכה של נסיעות מבחן ומבחני פיתוח במקומות נסתרים מהעין אך לאחרונה היא נחשפה במלואה אם כי מהתמונות והוידאו המצורפים נראה כי עוד יש דרך מסוימת עד שהיא תוצג בתצורה הסדרתית המלאה שלה. המקאן תיבנה על ארכיטקטורת ה-800 וולט שעליה בנויה הטייקאן אך שאר הנתונים לא נמסרו אודותיה בשלב זה.
 
אנשי מחלקת הפיתוח של פורשה במפעלי החברה בוואיסך שבגרמניה נקטו בגישה מעניינת ויצרו לא פחות מ-20 אבי טיפוס וירטואליים וכל צוות עבד על הדגם שלו במקום ליצור אב טיפוס פיזי אחד ולחלק את המשימות בין כולם, תהליך שיכול להימשך המון זמן ולעלות הרבה מאוד כסף. הגישה החדשה לפיתוח איפשרה לכל צוות לבחון רעיונות ופתרונות רבים ולשלב ביניהם בכל פעם עד להגעה לתוצאות הרצויות ובדרך לגלות נתונים חדשים שישפיעו על המכונית הזאת ועל אחיותיה לאורך השנים.
 
בימים אלה העבירו בפורשה את המודלים הוירטואלים למכוניות אב טיפוס אמיתיות והחלו שלבי הניסוי והפיתוח האחרונים כשהיעד הוא לנסוע מיליוני קילומטרים וללקט מידע בדרך ולהכניס שיפורים והתאמות למכונית עד להגעה לתאריך היעד שנקבע לכניסתה לקו הייצור. בפורשה רומזים באמתעות הסרטון הקצר כי המכונית תכלול מערכת טעינה מהירה במיוחד אבל אין מידע לגבי טווח הנסיעה בין הטעינות.