משבר השביבים עשוי לשתק חלקים נרחבים בענף הרכב

המחסור במיקרו-שבבים ומוליכים למחצה יכביד על תחום הרכב כולו עד למחצית השנייה של 2021 לפחות

ניר בן טובים

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
מנכ"ל פולקסווגן ראלף ברנדסטטר
מנכ"ל פולקסווגן ראלף ברנדסטטר
שנה גודל פונט א א א א

המחסור במיקרו-שבבים ומוליכים למחצה עלול לסנדל את תעשיית הרכב. לפולקסווגן לפחות אין ספק בנוגע לכך, שכן שהיא משוכנעת כי אספקת הרכיבים הבסיסיים הללו למכוניות תהיה דלה מאוד בחודשים הקרובים. הודאתה של פולקסווגן הגיעה מפיו של ראלף ברנדסטטר, מנכ"ל יצרנית הרכב הגרמנית, ששוחח עם סוכנות הידיעות הגרמנית DPA. "אני חושב שהמצב יישאר מתוח. ההשפעה של המחסור במיקרו-שבבים ומוליכים למחצה תורגש גם בחודשים הקרובים. פולקווסגן ממשיכה לעקוב אחר המצב, בתקווה שניתן יהיה להשיג שיפורים משמעותיים. נראה שהשדרוגים ייכנסו בטווח הנראה לעין והשיהוי יתקר, אם כי זה נראה כרגע לא סביר".  

ההשפעה שהייתה למחסור ברכיבים על פעילות יצרנית הרכב הגרמנית הייתה משמעותית, והוגבלה עוד יותר על ידי סופות השלג שהשפיעו על תפקוד המותג במפעל בטקסס וכן שריפה באחד המפעלים הקטנים יותר המספק שבבי מכוניות של חברת Renesas Electronics. ברחבי העולם נאלצה פולקסווגן לחסוך בייצור של 100,000 כלי רכב בשל כך ונכון להיום, השיפורים הראשונים צפויים להתרחש רק במחצית השנייה של השנה.

בגלל הביקוש הגבוה לשבבים עבור מחשבים ניידים וסמארטפונים, וכן עבור קונסולות משחק רבות שנמצאות בעיקר בסביבת עבודה ביתית, יצרני השבבים מתקשים לענות על צרכי תעשיית הרכב ונקלעו לחוסר אונים. בשבוע שעבר הזהירה פורד גם היא מפני ירידה בייצור בגלל המחסור בשבבים ואליה הצטרפו גם טויוטה, מרצדס, מיצובישי, יגואר לנד רובר וג'נרל מוטורס שצופות שיבושים מורכבים.