שתי הכרזות לטווח הקרוב והרחוק יצאו לאחרונה ממטה וולוו בגטבורג: האחת מחזקת את מחויבות המותג להנעה חשמלית במסגרתה יעברו רק לדגמי EV החל בשנת 2030, והפרסום השני הוא אודות ג'יפון חדש ומעוצב בשם C40, למעשה מרכב דמוי קופה של ה-XC40 ריצ'ארג'. הוא מבוסס על רצפת ה-CMA ומציע רוח ספורטיבית יותר מהמבנה הרבוע והשגרתי של ה-XC40, כאשר בקרביים שלו סוללת 78 קווטש וטווח נסיעה מרבי של 420 קילומטרים בין טעינות.
וולוו תשמש בסדרת ה-40 החדשה כ"תקרה" לכל הדגמים החשמליים הבאים של המותג. הוא לא קטן בהרבה מה-XC40 אבל נוכח הסיומת בזנב מציע פחות מרחב אחורי לנוסעים והוא ארוך ממנו ב-6 ס"מ עם תא מטען של 413 ל'. זהו גם הדגם הראשון של וולוו שאותו ניתן יהיה לרכוש רק דרך אתרי המכירות של היצרן - שיטה שוולוו מקווה ליישם באופן נרחב בחמש השנים הקרובות, לא בלבד בשל השפעת המגפה אלא בשל השינויים המהירים שחלו בתרבות הצריכה המקוונת.
בקרביים שלו זוג מנועים חשמליים, הנעה כפולה והספק מרבי של 408 כ"ס ו-67 קג"מ. הוא יאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות ועד מהירות מרבית מבוקרת אלקטרונית ל-180 קמ"ש (כמו כל דגמי וולוו). את הסוללה ניתן יהיה להטעין ל-80% בפרק זמן של 40 דקות בשתית מהירה (150 ק'), וכפי שצויין טווח הנסיעה עד התרוקנות הוא 420 קילומטרים לפי מדדי ה-WLTP (תנאי נהיגה מחוץ למעבדות). טעינה משקע ביתי רגיל (מוד-2) תארך שמונה שעות.
וולוו פרסמה תמונה לא שלמה של חלל הנוסעים, אולם אין פה הרבה הפתעות גדולות; כל המכשור והתפאורה הם העתק של ה-XC40 החשמלי, וזה אומר מערכת הפעלה ראשית מבוססת אנדרויד על צג ראשי 12.3 אינץ'. בוולוו מציינים כי ל-C40 תהיה אפשרות עדכון "באוויר" כדי לחסוך ביקורים במרכזי השירות. שדרוג נוסף, במיוחד לצמחונים שביניכם (אבל לא רק), היא שימוש בריפוד דמוי עור איכותי מאוד.
הוא יהיה זמין באירופה בחודשים הקרובים במחירים שיחלו ב-55-60 אלף יורו. עדיין לא ברור מתי יגיע לארץ, אבל זה לא יקרה בשנה הקרובה.