יצרניות הרכב המסורתיות אומנם החלו לחדור לשוק הרכב החשמלי באיחור מסוים אחרי טסלה, אבל הצצה מהירה לתכניות העתידיות שלהן מגלה סגירת פערים מהירה ופורטפוליו מרשים של דגמים בקנה. את חלקם נראה עוד השנה בישראל והקצב ילך ויתגבר עד סוף העשור הקרוב כאשר מקבץ יצרניותהרכב הכריזו על מעבר מלא להנעה חשמלית על שנת 2030, בין אלה מותגי פרמיום או מותגים עממיים.
טסלה, שלאחרונה החלה לשווק את מכוניותיה בישראל לא מחכה ומגיבה במעין מתקפת מנע כשהיא מעדכנת בארצות הברית את מחירי הכניסה לשני דגמים: מודל 3 והמודל Y. נתחיל עם מודל 3 שנמכר גם בישראל. מהפרסומים האמריקניים, תג המחיר החדש של גרסת Standard Range Plus זוכה להוזלה של 1000 דולרים וכעת מחירו נקבע ל- 36,990 דולרים. מנגד מעלה טסלה את מחיר גרסת הביצועים של המודל 3 באלף דולרים וכעת מחירו נקבע ל- 55,990 אלף דולרים.
גם ה- SUV הקומפקטי של טסלה, המודל Y שטרם החל להימכר בישראל עובר מקצה עדכונים עם הוזלה 2000 דולרים בגרסת הכניסה ומחירו החדש נקבע ל- 39,990 דולרים, כאשר גם כאן כמו במודל 3 גרסת הביצועים מתייקרת בכאלף דולרים ומחירו נקבע על 60,990 דולרים.
בשנת 2020 מסרה טסלה בכל העולם 499,550 אלף מכוניות בזמן שהערכות דיברו על רף מסירות של 481,261 מכוניות. כאמור, טסלה שנכנסה לישראל בסערה טלטלה את שוק הרכב המקומי עם שיטת המכירה החדשה שלה שמתבססת על קניה בדיגיטל ישירות מהיצרן וללא תיווך של יבואניות הרכב המקומיות.
מטסלה ישראל נמסר ל'עולם הרכב' כי בשלב זה אין כוונה להוזיל את מחיר דגם הכניסה של המודל 3 מעבר למחיר שכבר פורסם. כבר ראינו בעבר הוזלות מקומיות במספר שווקים כמו סין למשל שהיו נעוצות ברגולציות וסובסידיות שהשתנו וחייבו את טסלה לעשות התאמות, או לחילופין לנצל את השינויים לטובת הגדלת המכירות. בישראל, מחיר גרסת הכניסה עומד על 180 אלף שקל או 219 אלף שקל לגרסת הביצועים (מחירי כניסה לשתי הגרסאות).