תאונת הדרכים המזעזעת שהייתה כאן לפני כמה שבועות בה נספו שני רוכבי
אופניים בעת רכיבה בכביש, זעזעה את כולנו ועוררה לא מעט שאלות בנושא סוגיות בטיחות ברכיבה ואחריות לעניין מצידם של הרוכבים וגם של הנהגים. בשורה התחתונה ברור כי רק מחוייבות מלאה של שני הצדדים ומשמעת מוחלטת תמנע מקרים שכאלה אולם עד שזה יקרה, חברות שונות וגופים שונים לרבות יצרני רכב ממשיכים לחפש רעיונות ופתרונות כיצד לשפר את הבטיחות ולאפשר לכל משתמשי הדרך לעשות זאת בצורה הבטוחה ביותר. הנתונים באירופה מראים כי מדי שנה נהרגים לא פחות מ-2,000 רוכבי
אופניים בתאונות דרכים בכל רחבי היבשת הישנה והנתון הזה בהחלט לא מניח למקבלי ההחלטות.
כאמור, יצרניות רכב רואות את המחוייבות שלהן לספק הגנה על משתמשי דרך אחרים כמו הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי ולכן הן מכניסות את הנושא הזה לתפיסת הבטיחות שלהן בפיתוח מכוניות או טכנולוגיות חדשות. בפורד אירופה הקימו מחלקה מיוחדת שנקראת Share the road והיא עוסקת בפיתוח אלמנטים שונים בנושא הזה בדיוק ואחד הפיתוחים האחרונים שהוצגו הוא "שמירה על הימין או על השמאל של המכונית בתוך הנתיב" מתוך מחשבה והתחשבות בכלי תחבורה דו גלגליים וזה מתבצע תחת הפעלת בקרת שיוט אדפטיבית כאשר הנהג יודע שהוא נוסע בדרך שיש בה משתמשים אחרים פרט למכוניות. הולנד היא אחת המדינות המפותחות ביותר באירופה בתחום רכיבת האופניים העירונית וזה אך טבעי שהיא תשתתף בפיתוח האחרון של
פורד שיכול להציל חיים.
זה הכל עניין של אימוג'י
בפיתוח של הווסט המיוחד השתתף דוקטור ניל כהן מאונברסיטת טילבורג שחשב כי הדרך הנכונה לצמצם את התאונות היא יצירת שפה משותפת בין הרוכב לנהג ובמיוחד כשמדובר בנהגים שנוסעים אחרי האופניים ולא יכולים לנחש מה בכוונתם של הרוכבים לעשות ומה מצבם הכללי בעת הרכיבה. הרעיון הוא יצירת סימנים דיגיטליים שיופעלו על ידי הרוכב בלחיצת כפתור על לוח בקרה שיותקן בכידון של האופניים ואותם סימנים יופיעו מידית על גבו של הרוכב ולא ישאירו ספק באשר לכוונתו ל הגים שנוסעים אחריו. המערת האלחוטית מפעילה 6 סימנים מוסכמים שכל אחד יכול להבין בקלות: השניים הראשונים הם חיצים לימין ולשמאל, משמעותם היא איתות לכיוון שאליו הרוכב מתכוון לפנות. הלחצן השלישי הוא משולש אזהרה שיופעל כאשר הרוכב בולם את האופניים עד למצב עצירה. שלושת הלחצנים האחרים הם למעשה אימוג'ים שמוכרים לכל אחד בזכות הבעת הפנים שלהם החל במצב חייכני, מצב חצי חייכני ומצב ניטרלי. כל אחד מהם יבטא את מצב רוחו ויתריעו לנהג.
בשלב זה פורד לא מתכננים להיכנס לייצור סדרתי של המוצר הזה שנמצא עדיין בפיתוח אך קיימים כבר בשוק כמה פתרונות דומים שמאפשרים לרוכבי אופניים להציג איתות בכתפיים או בשרוולים שלהם.