המחיר ירד: סקודה אוקטביה המחודשת בישראל

ליטוש לעיצוב, עדכון מערכות בטיחות, אופציה למסך מגע גדול יותר ומחיר כניסה שהוזל ב-5,000 שקל. אילו עוד הבדלים קיימים לעומת הדגם היוצא? ומה עם ה-vRS?

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

סקודה אוקטביה בדור הרביעי עברה מתיחת פנים לפני כחצי שנה, בה עודכן המראה החיצוני בדמות יחידות תאורה ופגושים חדשים, בעוד תא הנוסעים שמר על העיצוב המוכר והתחדש באופציה למסך מולטימדיה גדול יותר. כעת, החלה היבואנית, צ'מפיון מוטורס, בשיווק בישראל ובמחיר כניסה של 151 אלף שקל, המהווה הוזלה של 5,000 שקל לעומת האוקטביה 1.0 ליטר היוצאת, ובכך תופסת פער מחיר של 16 אלף שקל מטויוטה קורולה למשל.

באותה מתיחת פנים התחדשה גם האוקטביה vRS ואף התחזקה (+20 כ"ס), ומהיבואנית נמסר כי היא צפויה להגיע ארצה עד סוף השנה. גרסאות ה-2.0 ליטר בנזין וה-1.5 ליטר פלאג-אין החדשה, כמו גם גרסאות הדיזל לשוק המוניות למשל - נבחן שיווקם בישראל בהתאם לשוק. ועד אז, מה השתנה באוקטביה המחודשת?

עדכוני העיצוב בולטים יותר מלפנים. בשאר המקומות השינוי מתון
עדכוני העיצוב בולטים יותר מלפנים. בשאר המקומות השינוי מתון

יחידות הנעה
בדומה לפולקסווגן גולף המחודשת שזנחה את מנוע ה-1.0 ליטר (למרות שהוא מוצע בחו"ל בגרסה מיקרו-היברידית עם 110 כ"ס) גם האוקטביה תוצע מעתה עם מנוע 1.5 ליטר מיקרו-היברידי בהספק מוחלש של 115 כ"ס, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.6 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 20 ק"מ לליטר שאפתניים.

לצידו יוצע אותו המנוע בהספק המוכר של 150 כ"ס, גם כן בסיוע היברידי מתון. במקרה זה ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.5 שניות ואילו צריכת הדלק המשולבת עומדת על 20.4-19.6 ק"מ לליטר (בהתאם לרמת הגימור). לשני המנועים משודכת תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.

מנועי 1.5 ליטר בהספקים של 115 או 150 כ"ס
מנועי 1.5 ליטר בהספקים של 115 או 150 כ"ס

רמות גימור
סקודה אוקטביה המחודשת תוצע ב-3 רמות גימור. גרסת הכניסה "סלקשין" אינה בסיסית מאוד כמו שאפשר היה לחשוב מפאת מיקומה מתחת ל"אמבישן", שכן היא כוללת הנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בגודל "10 כ"א (ChatGPT טרם הצטרף למפרט הישראלי וכך גם הקישוריות האלחוטיות לנייד), משטח טעינה אלחוטי, 5 שקעי USB (כולל אחד לצד המראה המרכזית לטובת מצלמת הדרך), בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה, חיישני ומצלמת רוורס, מראות צד מתקפלות חשמלית, מנופי שליטה על תיבת ההילוכים מאחורי ההגה, בלם יד חשמלי עם פונקציית "אוטו-הולד" וחישוקי "16.

בבטיחות ישנן את כל המערכות המקובלות ולא פחות מ-10 כריות אוויר (8 בדגם היוצא) עם כריות צד ליושבים מאחור וכאלו בין הנהג לנוסע ולברכי הנהג. בנוסף ישנה בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום בנסיעה לאחור בתמרוני חניה והתרעת עייפות. מערכת זיהוי התמרורים המורחבת שהצטרפה במתיחת הפנים, לא הגיע למפרט המקומי.

רמת הגימור "אמבישן" מוסיפה על כך גם כניסה ללא מפתח, חלונות אחוריים כהים וחישוקי "17. כאשר לעומת הדגם היוצא נוסף גם תא מטען חשמלי (ללא מגע) וחיישני חנייה קדמיים המאפשרים כעת גם בלימת חירום במהירות חניה בנסיעה לפנים.

לא הרבה השתנה כאן. ברמת הגימור הבכירה ישנו מסך מגע "13
לא הרבה השתנה כאן. ברמת הגימור הבכירה ישנו מסך מגע "13

רמת הגימור "סטייל" משדרגת את לוח המחוונים הדיגיטלי ל-"10.25 הכולל גם תצוגות מתחלפות (בעבר ברמת הגימור "דיינמיק") ואת מסך המולטימדיה החדש בגודל "13, כמו כן ישנם גם ריפודי בד משולבי עור, תאורת אווירה, חישוקי "17 בעיצוב שונה ונוספה מערכת התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה.

סקודה אוקטביה המחודשת – מחירון:
סקודה אוקטביה 1.5 ליטר 115 כ"ס Selection תעלה 150,990 שקל
סקודה אוקטביה 1.5 ליטר 150 כ"ס Selection תעלה 156,490 שקל
סקודה אוקטביה 1.5 ליטר 150 כ"ס Ambition תעלה 166,490 שקל
סקודה אוקטביה 1.5 ליטר 150 כ"ס Style תעלה 179,990 שקל