מהירה ועצבנית מאוד: הוצגה שברולט קורבט ZR1 הקיצונית

שברולט הציגה את גרסת הקצה של הקורבט C8 עם מנוע V8 בנפח 5.5 ליטר, שני מגדשי טורבו והספק אדיר של מעל ל-1,000 כ"ס וללא סיוע חשמלי, מה שהפך אותה לחזקה ביותר בהיסטוריה שלה

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

שברולט קורבט, מכונית הספורט האמריקאית הוצגה בדור השמיני (C8) כבר לפני 5 שנים. מאז הספיקה להציג עוד כמה גרסאות, כמו למשל ה-Z06 החזקה ואפילו ה-E-Ray ההיברידית. כעת היא מציגה את גרסת הקצה, שמאז הדור הרביעי מקבלת את הכינוי ZR1.

לקורבט ZR1 מנוע המכונה LT7 המבוסס למעשה על ה-LT6 האטמוספרי השוכן בקורבט Z06 שהייתה החזקה עד כה בהיצע. מדובר במנוע V8 בנפח 5.5 ליטר, אך לעומת ה-LT6, ה-LT7 מצויד בשני מגדשי טורבו, ובהתאם ההספק אדיר וגבוה ב-394 כ"ס ועומד על 1,064 כ"ס עם נתון מומנט אדיר לא פחות של כ-114.5 קג"מ. נתונים אלו הופכים את הקורבט ZR1 לקורבט הסדרתית החזקה ביותר אי-פעם ואת מנוע ה-V8 לזה החזק ביותר (במצב Stock) שיוצר בארה"ב, וכל זה ללא סיוע חשמלי שהפך נפוץ בקרב גרסאות קצה של יצרניות אחרות.

החזקה ביותר בהיסטוריה של הקורבט - 1,064 כ"ס ובלי סיוע חשמלי
החזקה ביותר בהיסטוריה של הקורבט - 1,064 כ"ס ובלי סיוע חשמלי

המנוע משודך לתיבה כפולת מצמדים עם 8 הילוכים, כאשר את המאוץ הכה אמריקאי לרבע מייל (כ-402 מטר) היא מסיימת בפחות מ-10 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 346 קמ"ש.

כדי להגיע להספק המשוגע, בשברולט לא רק הצמידו את מגדשי הטורבו, גם דאגו למערכת יניקה מותאמת, פורטים גדולים יותר בראש המנוע, תזמון השסתומים שופר, שיפור חומרים לטובת יכולת עמידה בטמפרטורות פליטה גבוהות יותר, מערכת הזרקת דלק משנית לטובת אספקת הדלק הנחוצה ועוד ועוד. גם תיבת ההילוכים שודרגה עם עדכון למערכת השימון, עדכון יחסי העברה, שסתומי בקרה משודרגים למצמדים ועוד, כל זאת כדי לעמוד במומנט גבוה יותר.

מנוע ה-V8 "מהמפעל" החזק ביותר בארה"ב
מנוע ה-V8 "מהמפעל" החזק ביותר בארה"ב

על הקשר לקרקע אחראיים חישוקי "20 מלפנים ו-"21 מאחור, עטופים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S במידות 275/30 ו-345/25, בהתאמה. החישוקים המרשימים מאכלסים מערכת בלימה מרשימה לא פחות, עם דיסקים קרבון קרמיים בקוטר 400 מ"מ מלפנים ו-390 מ"מ מאחור. כל אלו מחוברים למערכת המתלים Magnetic Ride המוכרת, המסייעת לשמור את הרכב מאוזן במתארים שונים.

כידוע במכוניות ספורטיביות, משקל ומרכז כובד נמוך הם עניין. בשברולט התייחסו גם לכך עם גג קרבון ואפילו הגה עשוי קרבון כדי לקצץ עוד כמה גרמים ובסך הכל ה-ZR1 שוקלת 1,665 ק"ג (ועוד 40 ק"ג בקבריולה), משקל כמעט וזהה לגרסה הרגילה.

בהתאם לחבילה שתבחרו, תקבלו כנף קטנטנה מאחור, כמעט בלתי מורגשת
בהתאם לחבילה שתבחרו, תקבלו כנף קטנטנה מאחור, כמעט בלתי מורגשת

העיצוב הפך אגרסיבי יותר, כיאה למעמדה של גרסת ה-ZR1, והוא מחזיר לקורבט את אחד המאפיינים המזוהים – חלון אחורי מפוצל. יש פה כמובן עדכונים מתבקשים כגון כונסי אוויר שונים בפגוש ובמכסה המנוע לטובת קירור וזרימת אווירה טובה יותר. בתא הנוסעים נמצא כמובן תגיות ZR1 לצד תפירה ייחודית ואפשרות בחירת צבעים גם לחגורות הבטיחות.

חבילת לשיפור האווירודינמיות, עשויה קרבון, מסייעת בתוספת כוח הצמדה של כ-544 ק"ג. אם כל זה לא מספיק לכם, בשברולט ישמחו להציע לכם את חבילת המסלול ZTK הכוללת למשל כנף אחורית גדולה ועוד אי אילו גימורים כמו למשל עדכון חלקו התחתון של הרכב לטובת כוח הצמדה טוב יותר מלפנים, קפיצים קשיחים יותר וצמיגי מישלין פילוט ספורט קאפ 2 דביקים יותר.

תא הנוסעים בקורבט ZR1 - יש תפירה ייחודית ואופציה להגה קרבון
תא הנוסעים בקורבט ZR1 - יש תפירה ייחודית ואופציה להגה קרבון