כיבוש הצפון: שיאומי SU7 אולטרה נחשפה

המכונית הראשונה של ענקית האלקטרוניקה קיבלה גרסת קצה שנראית כאילו נלקחה היישר ממרוצי הטורינג. הדגם עדיין מוגדר כאב-טיפוס אך בשיאומי כבר קוראים תיגר על המתחרות

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

את שיאומי כבר אין ממש צורך להציג, אתם מכירים את יצרנית האלקטרוניקה הסינית משלל מוצרים, לצד זאת, בסוף השנה שעברה היא הציגה את המכונית החשמלית הראשונה שלה – ה-SU7 ששמה על הכוונת דגמים וותיקים כמו פורשה טייקן וזאת מבלי לרמוז או להסתיר, אלה ממש כהשוואה ברורה במצגת החשיפה. אם תרצו עוד פרטים על ה-SU7 לחצו על הלינק.

בעת חשיפת אותה SU7 הא הציעה 3 סוגי מנועים (ה-V6 עם 299 כ"ס, ה-V6s עם 374 כ"ס וה-V8 עם 578 כ"ס) ואפילו רמיזה שבשילוב שני המנועים החזקים היא תחצה את רף 1,000 כוחות הסוס, וזרקה עקיצה לכיוונה של טסלה מודל S פלאד שנזקקת לשלושה מנועים.

שמה את פורשה טייקן GT על הכוונת
שמה את פורשה טייקן GT על הכוונת

כעת גרסת ה"אולטרה" וכפי שהבטיחה שיאומי, מצוידת במנוע ה-V8s, אך לא הסתפקה בשניים, אלא בשלושה מנועים המגיעים לכדי הספק משולב של 1,548 כ"ס. את ההאצה ל-100 קמ"ש היא מסיימת ב-1.97 שניות בלבד ול-200 קמ"ש היא תגיע ב-5.96 שניות, והמהירות המרבית גבוהה מ-350 קמ"ש.

חלקי גוף רבים ב-SU7 אולטרא עשויים קרבון, וכן תא הנוסעים נפרד מכל הדיפונים השונים וגם ממערכת מיזוג האוויר כך שהפחתת המשקל הזו מביאה את ה"אולטרה" למשקל של 1,900 ק"ג בלבד. וכדי שהיא לא תמריא, דאגו בשיאומי לשלל תוספות אווירודינמיות עם כוח הצמדה של 2,145 ק"ג, כמו למשל כנף אחורית קבועה, דיפיוזר אחורי בולט במיוחד וגם כזה קדמי, וכן עיצוב חדש לכנפיים הקדמיות לטובת זרימת אוויר טובה יותר וכן לטובת פיזור החום הנוצר ממערכת הבלימה של AP Racing עם קליפר 6 בוכנות מלפנים וגם מאחור, עם דיסקים בעובי 42 מ"מ ו-32 מ"מ, בהתאמה.

מעל ל-1,500 כ"ס ופחות מ-2 שניות ל-100 קמ"ש
מעל ל-1,500 כ"ס ופחות מ-2 שניות ל-100 קמ"ש

בשלב זה שיאומי לא פרסמו את גודל הסוללה שהציבו ב-SU7 אולטרה, אך ב-SU7 הרגילה ישנה סוללה בקיבולת 101 קוט"ש מתוצרת CATL וכך גם הבטחה לסוללות גדולות יותר בקיבולת של 132 קוט"ש או 150 קוט"ש שיספקו לגרסה הרגילה טווחי נסיעה של 1,000 ו-1,200 ק"מ בהתאמה (בתקן CLTC). מה ששיאומי כן מספרים לנו על הסוללה החדשה העונה לשם Kirin II שהיא מסוגלת לעמוד בהספקים של 1,330 קילוואט (כ-1,808 כ"ס) וגם כאשר היא טעונה ל-20% בלבד היא עדיין תוכל לספק 800 קילוואט (כ-1,088 כ"ס).

בשיאומי שולחים לנו עוד רמז עבה בכך שקובעים שה-SU7 Ultra תאתגר את מכונית ה-4 דלתות המהירה בעולם ואילו באוקטובר הקרוב הם "יכבשו את הצפון", כרומזים לכינויו של הנורבורגרינג (Nordschleife – "הלולאה הצפונית") ובכך שמים על הכוונת שוב את פורשה המחזיקה בשיא הנוכחי עם 7 דקות, 7 שניות ו-55 מאיות השנייה אותו היא השיגה עם הטייקן GT בעלת חבילת Weissach.