כמעט כמו פורשה טייקן: אאודי אי טרון GT מתחדשת

האחות החשמלית לבית אאודי עברה מתיחת פנים הנוגעת לעדכוני עיצוב, הגדלת הסוללה ושיפור הביצועים, לצד גרסת קצה חדשה. אלינו היא צפויה להגיע ברבעון האחרון של השנה

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

אאודי e-tron GT, הוצג לראשונה במלואו בפברואר 2021, וכעת היצרנית העבירה אותו מתיחת פנים, בדומה לזו שעברה פורשה טייקן לפני כ-4 חודשים ועליה גם נהגנו לאחרונה, הכוללת עדכוני עיצוב כלים לצד שדרוג יחידת ההנעה, הסוללה והביצועים. מצ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי בישראל, נמסר כי האי טרון GT המחודשת צפויה להגיע ארצה ברבעון האחרון של השנה.

מאחור העדכון זניח ממש
מאחור העדכון זניח ממש

עיצוב
מבחוץ נפגוש פגוש עדכני, עם מסגרת מושחרת עבה יותר סביב הסבכה שמצידה קיבלה גימורים חדשים וסמל אאודי מעודן יותר בסגנון דו-ממדי, כמו גם עיצוב חדש לאזור כונסי האוויר וסבכות תחתונות בגימור "חלת דבש", שהופכות אגרסיביות יותר בגרסאות ה-RS. בפרופיל נפגוש בחישוקים בעיצוב חדש כמקובל ומאחור השינוי זניח וכולל למשל גימור בצבע הרכב באזור הדיפיוזר.

מבפנים נפגוש בהגה בעיצוב חדש ופרט לכך עיצוב תא הנוסעים נותר זהה. לצד זאת ישנם כל מיני שדרוגים קלים כמו לממשק המולטימדיה, הגרפיקות בלוח המחוונים, מידע נוסף על מצב הסוללה וקצב הטעינה האפשרי, גג פנורמי מתכהה בלחיצת כפתור ובמספר שילובי הצללה, לתאורה המוקרנת בפתיחת הדלת וגימורים בצבעים וחומרים שונים בדגש על קיימות.

גרסת ה"פרפורמנס" החדשה תציע כאופציה גג קרבון וכן גם אופציה לגימורי קרבון בפגוש הקדמי, בדלתות, מראות הצד והדיפיוזר האחורי.

אאודי אי טרון GT RS Performance - הכי חזקה של אאודי
אאודי אי טרון GT RS Performance - הכי חזקה של אאודי
תא הנוסעים בגרסת ה-RS
תא הנוסעים בגרסת ה-RS

יחידות הנעה
המנועים החשמליים באי טרון GT המחודשת שודרגו ומאפשרים כעת הספק גבוה יותר (לצד הפחת משקל של המנוע האחורי ב-10 ק"ג), זאת הודות גם למערכת ניהול חום ומערכת קירור עדכניות. ההספק בגרסת S עומד על 679 כ"ס (גבוה יותר מגרסת ה-S של פורשה טייקן סדאן עם 544 כ"ס או 598 כ"ס בספורט טוריסמו) וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.4 שניות.

בגרסת ה-RS ההספק עומד על 856 כ"ס (נמוך ב-28 כ"ס מהטייקן Turbo) וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 2.8 שניות. ואילו בגרסת ה-RS Performance החדשה, ההספק מזנק ל-925 כ"ס (נמוך ב-27 כ"ס מהטייקן Turbo S), מה שהופך את גרסה זו לרכב הסדרתי החזק ביותר של אאודי, וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 2.5 שניות בלבד (עשירית שניה איטי יותר מהטייקן המקבילה).

בדומה לטייקן נוספה אופציית Boost המגבירה את ההספק למשך 10 שניות. כמו כן באאודי מציינים שמערכת הבלימה שודרגה והינה בעלת יכולת אחזור אנרגיה גבוהה יותר. כבסיס הקליפרים בצבע שחור, אך ניתן לשדרג אותם לצבע אדום, ב-RS הלקוח יוכל לבחור בין שחור, אדום או כתום, ויש גם אופציה לבלמים קרמיים.

כל הגרסאות התחזקו והסוללה גדלה
כל הגרסאות התחזקו והסוללה גדלה

את האנרגיה מספקת כעת סוללה גדולה יותר בקיבולת של 105 קוט"ש (97 קוט"ש נטו), שהינה בעלת משקל קל ב-9 ק"ג לאור צפיפות אנרגיה גבוה יותר. גם הטעינה המהירה שופרה מ-270 קילוואט ל-320 קילוואט, כך שתוכלו להטעין 280 ק"מ ב-10 דקות בלבד (10%-80% ב-18 דקות). המטען הפנימי הסטנדרטי הינו 11 קילוואט ותוכלו לשדרגו ל-22 קילוואט לצמצום זמני הטעינה הביתית. טווח הנסיעה מגיע עד 609 ק"מ, זינוק משמעותי לעומת 487 הק"מ בדגם היוצא.

עוד נמצא באאודי אי טרון GT המודשת מתלי אוויר סטנדרטיים בכל גרסאות, ואפשרות למערכת Audi Drive Select (בדומה ל"אקטיב רייד" של פורשה) המאפשרת צמצום תנודות המרכב בזמן האצה, בלימה ופניות. כמו כן מערכת היגוי אחורי זמינה כאופציה והיא מאפשרת הפניית גלגלים בזווית של עד 2.8 מעלות, התורם ליציבות הכיוונית של הרכב במהירות גבוה ובמהירות נמוכה מאפשר להקטין את קוטר הסיבוב ב-0.6 מטר.