היברידיות חדשות לג'יפ וב.מ.וו בישראל

הקומפאס של ג'יפ התחדש במנוע 1.5 ליטר מיקרו-היברידי ואצל ב.מ.וו סדרה 5 הצטרפה להיצע גרסת הפלאג-אין 530e

רן סגל
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א
סמלת, יבואנית Jeep, החלה בשיווק גרסתו ההיברידית המתונה של ג'יפ קומפאס המחודש שהגיע לישראל לפני קצת יותר משנתיים, אז שווק עם מנוע 1.3 ליטר. דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, החלה בשיווק סדרה 5 החדשה דווקא בגרסתה החשמלית, ה-i5 בינואר 2024, כאשר חודשיים לאחר מכן הצטרפה גרסת הבנזין הצנועה 520i, כעת מצטרפת גרסת הפלאג-אין שתפסה נתח מכירות נכבד בדור הקודם.
ג'יפ קומפאס - עכשיו חסכוני יותר
ג'יפ קומפאס - עכשיו חסכוני יותר

ג'יפ קומפאס 1.5 ליטר מיקרו-היברידי
יחידת ההנעה בקומפאס המחודש עושה שימוש במנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר וסיוע מיקרו-היברידי 48 וולט. ההספק עומד על 130 כ"ס, 20 כ"ס פחות מגרסת ה-1.3 ליטר, וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.0 שניות, 0.8 שניות איטית יותר.

אל המנוע משודכת תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים (6 ב-1.3 ליטר) והנעה קדמית. כמו כן צריכת הדלק טובה יותר ועומדת על 16.6 ק"מ לליטר, לעומת 14.9-14.2 ק"מ לליטר בגרסת ה-1.3 ליטר.

הקומפאס מיקר-היברידי ישווק בשתי רמות גימור. גרסת הכניסה Altitude (מאובזרת יותר מה-Longitude שהוצעה ב-1.3 ליטר) כוללת פריטים כגון לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, מסך מולטימדיה "10.1, מצלמות היקפיות, מערכת חניה אוטומטית, ריפוד בד משולב ויניל, ואת כל מערכות הבטיחות המקובלות לצד בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעת עייפות.

גרסת ה-Summit מוסיפה ריפודי עור מלא, מושבים מתכווננים חשמלית ומאווררים, משטח טעינה אלחוטי, תא מטען חשמלי, גג פנורמי ועוד. בבטיחות ישנה מערכת שמירה על מרכז נתיב ומערכת זחילה בפקקים.

ג'יפ קומפאס – מחירון:
ג'יפ קומפאס 1.3 ליטר Longitude יעלה 199,000 שקל
ג'יפ קומפאס 1.3 ליטר Limited יעלה 224,900 שקל
ג'יפ קומפאס 1.5 ליטר Altitude יעלה 209,900 שקל
ג'יפ קומפאס 1.5 ליטר Summit יעלה 224,900 שקל

יותר סמ"ק, פחות כ"ס, עוד הילוכים
יותר סמ"ק, פחות כ"ס, עוד הילוכים

ב.מ.וו סדרה 5 530e
אצל סדרה 5 החדשה של ב.מ.וו הכללה עד כה את גרסת ה-520i (2.0 ליטר, 208 כ"ס) וכמובן את ה-i5 החשמלית, מצטרפת להיצע כבעבר, גרסת פלאג-אין העושה שימוש באותו מנוע בנזין, אך בסיוע המנוע החשמלי מתקבל הספק משולב של 299 כ"ס.

אל המנוע משודכת אותה תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, עם יחסי העברה מותאמים לנוכח הסיוע החשמל, כאשר ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.3 שניות, קיזוז של 1.2 שניות למרות תוספת משקל של 280 ק"ג (2,080 ק"ג). סוללת 19.4 קוט"ש (נטו) מאפשרת טווח נסיעה של 101 ק"מ וטעינה ביתית מ-0% ל-100% אורכת 3 שעות ו-15 דקות.

בהשוואה ל-530e מהדור הקודם, מדובר בתוספת של 7 כ"ס, קיזוז עשירית שנייה בהאצה ל-100 קמ"ש וצמצום של כ-20 דקות בזמן הטעינה.
ה-530e החדשה תוצע בשתי רמות גימור. האחת M-Sport, אך היא משודרגת קלות לעומת ה-520i המקבילה וכוללת בנוסף לרשימת האבזור המכובדת גם פתיחה ונעילת דלתות ללא מגע ומשטח טעינה אלחוטי. ברמת הגימור M-Expressive הבכירה ניתן למצוא גם תצוגה עילית צבעונית עם מציאות רבודה, מערך מצלמות היקפיות בתלת-ממד, מצלמה פנימית ברכב, מושבים קדמיים מחוממים ותמיכת גב תחתון חשמלית, שקעי USB Type C ומתאם לטאבלט בגב המושבים הקדמיים, מערכת שמע "הרמן קרדון" עם 12 רמקולים, תא מטען חשמלי ללא מגע, פס תאורת אווירה דינאמי וסבכה קדמית מוארת. בבטיחות ישנה גם מערכת התרעת תנועה חוצה מלפנים, התרעה בפני התנגשות צידית כולל התערבות למניעת תאונה, מערכת סיוע בתמרוני חירום, בקרת מהירות חכמה וסיוע בהחלפת נתיב.

הפלאג-אין חזרה - חזקה יותר וטווח נסיעה חשמלי של 101 ק"מ
הפלאג-אין חזרה - חזקה יותר וטווח נסיעה חשמלי של 101 ק"מ

ב.מ.וו סדרה 5 – מחירון:
ב.מ.וו סדרה 5 בגרסת 520i ברמת הגימור M-Sport תעלה 469,900 שקל

ב.מ.וו סדרה 5 בגרסת 530e ברמת הגימור M-Sport תעלה 499,000 שקל
ב.מ.וו סדרה 5 בגרסת 530e ברמת הגימור M-Expressive תעלה 545,000 שקל

ב.מ.וו i5 בגרסת eDrive40 ברמת גימור Elegant תעלה 579,900 שקל
ב.מ.וו i5 בגרסת eDrive40 ברמת גימור M-Expressive תעלה 619,900 שקל
ב.מ.וו i5 בגרסת M60 ברמת גימור M-Ultimate תעלה 859,900 שקל