סופר מרשימה עם שם לא מקורי: פרארי 12Cilindri נחשפה
יצרנית האקזוטיקה האיטלקית חשפה את מחליפת ה-812 סופרפאסט עם שפת העיצוב החדשה ושדרוגים ליחידת ההנעה. השם אומנם לא מקורי אך זכינו לפגוש גם בגרסת הספיידר הפתוחה
פרארי, אחת מיצרניות הרכב הנחשקות בעולם, חשפה את מחליפת ה-812 סופרפאסט, מכונית ה-GT שחגגה לפני חודשיים 7 שנים מאז הוצגה בתערוכת ז'נבה 2017. המחליפה עונה לשם הלא מקורי 12Cilindri, על-שם מספר הצילינדרים במנוע, שלשמחת חובבי הרכב המושבעים הוא נשאר כמו זה של ה-812 סופרפאסט קומפטיציונה. פרארי 12Cilindri מציגה שפת עיצוב חדשה, שדרוגים למנוע, תיבת הילוכים חדשה ובמקביל חושפת גם את גרסת הספיידר הפתוחה.
מסמלת, יבואנית פרארי בישראל, נמסר כי בישראל נרשמו 7 הזמנות מוקדמות, כאשר מחיר הדגם עומד על מעל ל-3 מיליון שקל, כאשר מכוניות ראשונות יגיעו רק בשנה הבאה.
עיצוב ומידות
אבל רגע לפני שניגע בלב הדגם החדש, כמה מילים על העיצוב. בפרארי מציינים כי העיצוב שאב השראה מדגמי שנות ה-50 וה-60, בכל מקרה לח"מ העיצוב מזכיר את ה-512 BB עם החזית והחצאיות השחורות, כמו גם הפגוש השחור מאחור. אך כמובן שאין זו סיבה להתווכח, מאחר ומדובר באחד העיצובים המרשימים שנוצר מפרופורציות של מכסה מנוע ארוך ונמוך וקו כתפיים אחוריות רחב וגבוה.
ה-12Cilindri זוכה לשלדה חדשה, עם שימוש רב יותר ביציקות אלומיניום וקשיחות גבוהה יותר ב-12% מזו של ה-812 סופרפאסט. אורכה עומד על 473.3 ס"מ, רוחבה 217.6 ס"מ, גובהה 129.2 ס"מ ובסיס הגלגלים 270 ס"מ (קצר ב-2 ס"מ מה-812 סופרפאסט). לעומת גודלה של המכונית, תא המטען צנוע ומכיל 270 ליטר בלבד (פחות 70 ליטר בספיידר), אך מיכל דלק של 92 ליטר הולם יותר את מיצובה כמכונית GT. המשקל היבש עומד על 1,560 ק"ג בלבד (+60 ק"ג בספיידר) וחלוקת משקל כמעט מושלם של 48.4% מלפנים ו-51.6% מאחור (47.8% - 52.2% בספיידר).
עיצוב הפנים מתקדם וכמקובל בפרארי מתמקד בנהג עם הגה הכולל את כל הפקדים הנדרשים למלאכת הנהיגה, עם שני מנופי העברת הילוכים ענקיים מאחור וחופת לוח המחוונים הדיגיטלי ("15.6) שיוצרת מראה עוטף עם שני פתחי המיזוג בצדדים, כאשר במרכז ישנו את מסך המולטימדיה הראשי בגודל "10.25. הפעם, גם הנוסע מקבל עמדה נפרדת ש"הועתקה" מזו של הנהג, והוא זוכה למסך מולטימדיה נפרד בגודל "8.8.
יחידת הנעה
המנוע המחודש, שחלק מחידושיו כבר יושמו ב-812 קומפטיציונה, משלב רכיבי טיטניום כדי להפחית ממשקלו (חיסכון של 40% במסה המסתובבת לעומת שימוש בפלדה עם אותה התנגדות מכאנית), כמו גם סגסוגת אלומיניום חדשה לבוכנות שהפכו קלות יותר וכן גל ארכובה חדש שקל ב-3%. בנוסף, בפעם הראשונה הותאמה תוכנת ניהול השולטת על המומנט המרבי המתקבל בכל הילוך, מה שנותן לנהג תחושה של כוח מתגבר ככל שיחסי ההעברה גדלים.
תיבת ההילוכים חדשה, והגיעה ל-12Cilindri מה-SF90. כעת, במקום שידוך לתיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים כפי שהיה ב-812 סופרפאסט, כעת ישנם 8 הילוכים ובהתאם יחסי ההעברה חדשים ומהירים יותר ב-30% המסייעים לשיפור התאוצה ויצירת עקומת מומנט חדשה.
ובקצרה – 6.5 ליטרים אטמוספריים, 12 צילינדרים, 830 כ"ס ב-9,250 סל"ד וקו אדום ב-9,500. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 2.9 שניות (5 מאיות השנייה יותר בספיידר), ובקצת פחות מ-7.9 שניות כבר תגיעו ל-200 קמ"ש (8.2 שניות בספיידר), עם מהירות מרבית של קצת יותר מ-340 קמ"ש.
חישוקי "21 עטופים צמיגי מישלין פיילוט ספורט S5 או גודייר איגל F1 סופרספורט, בגודל 275/35 מלפנים על חישוק ברוחב "10 ו-315/35 מאחור על חישוק ברוחב "11.5. וכדי לעצור את כל הסוסים האיטלקיים ישנם בלמי 398 מ"מ מלפנים (רוחב 38 מ"מ) ו-360 מ"מ מאחור (רוחב 32 מ"מ), מה שמאפשר לה להגיע מ-100 קמ"ש לעצירה מוחלטת ב-31.4 מטר בלבד.
מערכת פליטה חדשה בעלת ממיר קטליטי קרמי, מסייעת לצמצום פליטת המזהמים, כדי בכל זאת לעמוד בתקינה המתבקשת, אך אל דאגה, כי בפרארי השקיעו גם לא מעט מחשבה ביצירת סאונד שיהלום את ה-V12, על-ידי שינוי מערכת היניקה ומיקום הרזונטורים, ליצירת צליל מלא יותר בכל מצבי הנהיגה.