קיה נירו הייבריד בישראל: ב-179,000 שקל

מעל שנה חלפה מאז החל שיווקו של הדור השני של רכב הפנאי וכעת מצטרפת גרסתו ההיברידית שזולה ב-9,000 שקל מהפלאג-אין ששיווקה הופסק. בעתיד תגיע גרסה מוזלת יותר

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

קיה נירו בדור השני הגיע לישראל בפברואר 2023 כאשר הוא הוצע בגרסאות פלאג-אין או חשמלי בלבד, בזמן שהנירו פלוס הגיע במקום הדור הראשון והקנה לדגם תוחלת חיים ארוכה יותר והמשיך להציע את כל יחידות ההנעה - חשמל, פלאג-אין וגם היברידי. כעת החלה טלקאר בשיווקה של גרסה היברידית לנירו החדש לצד הפסקת שיווקה של גרסת הפלאג-אין שהפכה ליקרה עקב עדכון המיסוי. מחירה של הפלאג-אין עד השנה עמד על 187,900 שקלים, וכעת מחירה של הגרסה ההיברידית ברמת הגימור EX מתחיל ב-178,990 שקלים.

יחידת הנעה
ההנעה ההיברידית של הנירו החדש זהה לזו של היוצא – מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר ובסיוע חשמלי מתקבל הספק משולב של 141 כ"ס. המנוע משודך לתיבה כפולת מצמדים עם 6 הילוכים והנעה קדמית כמובן.

ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.4 שניות, 1.1 שניות מהר יותר מהדור הראשון של הנירו הייבריד ומהנירו פלוס המקביל. צריכת הדלק עומדת על 22.7 ק"מ לליטר, טובה במעט מהדור הקודם ומהיכרותנו עם יחידת ההנעה הזו, בהחלט ניתן להתקרב לנתוני היצרן בתנאי האמת.

רמות גימור
קיה נירו הייבריד ישווק בשתי רמות גימור. גרסת הכניסה LX שטרם הגיעה ארצה, תציע כמו הפלאג-אין, מסך מולטימדיה "10.25, לוח מחוונים דיגיטלי סטנדרטי ללא תצוגות מתחלפות, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני אורות וגשם, מצלמה וחיישני רוורס, בלם יד חשמלי עם "אוטו הולד" וחישוקי "16. בתחום הבטיחות ישנן את כל המערכות המקובלות לצד בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שכחת ילד במושב האחורי.

אותה יחידת הנעה מהדור הראשון
אותה יחידת הנעה מהדור הראשון

רמת הגימור EX מוסיפה פתחי מיזוג מאחור, נעילת ילדים אוטומטית בדלתות האחוריות, מראה מרכזית נגד סנוור, חיישני חנייה קדמיים, ריפוד בד משולב עור, פנסי ערפל לד וחלונות אחוריים כהים. בתחום הבטיחות היא כוללת גם התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות למניעת תאונה והתרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום.

לעומת הנירו פלאג-אין ששיווקו הופסק, שם ניתן היה למצוא מושב נהג מתכוונן חשמלית, משטח טעינה אלחוטי, שקעי טעינה בדופן המושבים הקדמיים, חלון גג וחישוקי "18, אך ללא חיישני חנייה קדמיים. ב-EX החשמלי חיישני החנייה לפנים חזרו למפרט אך הוא נפרד מחלון הגג, וישנו גם לוח מחוונים דיגיטלי מלא ומערכת זיהוי תנועה חוצה מלפנים.

קיה נירו – מחירון
קיה נירו 1.6 היברידי ברמת גימור LX – תגיע בהמשך במחיר מוזל יותר
קיה נירו 1.6 היברידי ברמת גימור EX יעלה 178,990 שקל
קיה נירו חשמלי יעלה 199,900 שקל (ללא שינוי)