חזק יותר, רחוק יותר: קופרה בורן VZ נחשפה
קופרה בורן VZ תצויד במתלי ספורט אדפטיביים, חישוקי "20 מחושלים, סוללה גדולה יותר והספק של 326 כ"ס. מה עוד צריך לדעת?
מאז הושקה הקופרה בורן ב-2021 היא כבר הספיקה למכור 45,300 יחידות, מעטות מהן הגיעו לישראל בערוצי הייבוא המקביל. היום (ג') חשפה קופרה את גרסת ה-VZ הספורטיבית (קיצור למילה VELOZ, "מהר" בספרדית ובדומה ל-Veloce של אלפא רומיאו למשל), כאשר מהיבואנית המקומית, צ'מפיון מוטורס, נמסר כי גם כעת אין צפי להגעתה של הקופרה בורן לישראל.
יחידת הנעה
עד כה הוצעה הבורן עם 2 יחידות הנעה, האחת בהספק של 204 כ"ס והשנייה בהספק של 231 כ"ס. כעת היא מתהדרת בגרסת VZ בעלת הספק של 326 כ"ס (240 קילוואט) ו-55.5 קג"מ. כשאת ההאצה ל-100 קמ"ש היא מסיימת ב-5.7 שניות. המהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש
בהשוואה לגרסת ה-e-Boost החזקה שהוצעה עד כה, ל-VZ תוספת של 95 כ"ס ו-23.9 קג"מ והיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-0.9 שניות מהר יותר והמהירות המרבית צמחה ב-40 קמ"ש.
לא רק המנוע שודרג, גם הסוללה שכעת בקיבולת של 79 קוט"ש ברוטו (+2 קוט"ש) ומאפשרת טווח נסיעה של 570 ק"מ (+20 ק"מ). מבחינת טעינה אין שינוי, כאשר ישנו מטען פנימי 11 קילוואט וטעינת DC מהירה אפשרית בקצב של 170 קילוואט ואורכת 30 דקות מ-10% ל-80%.
מה עוד צריך לדעת:
לקופרה בורן VZ מתלי ספורט אדפטיביים ונוקשים יותר עם קפיצים חדשים, מוטות אנטירול מעודכנים, תגובות דוושות ההאצה והבלימה כוילו בהתאם לאופי הספורטיבי, ההגה הותאם גם הוא יחד עם תוכנה חדשה שתתאים לתגובות הנדרשות ומנופי שליטה לשלוש עוצמות רגנרציה.
מבחוץ נפגוש בצבע "ירוק יער" ייחודי, חישוקי "20 רחבים יותר ("8 לעומת "7.5 בבורן הרגילה) ובעיצוב ייחודי, כולל אופציה לחישוקים מחושלים.
בתא הנוסעים ישנם מושבי ספורט ייחודיים ל-VZ, מסך מולטימדיה גדול במעט "12.9 (+"0.9), אופציה למערכת שמע Sennheiser עם 10 רמקולים. ולמערכת החניה נוספה אופציה לשליטה מרחוק עם הזזת הרכב קדימה ואחורה לטובת כניסה ויציאה נוחה יותר במקומות צפופים ומערכת החניה האוטומטית מסוגלת גם לזכור סוגי חניות על-בסיס המפה ובכך לשפר את החניה האוטומטית באותם מיקומים.