מעוצבת וחזקה יותר: אסטון מרטין ואנטג' המחודשת

אסטון מרטין הציגה מתיחת פנים מקיפה לספורטיבית היוקרתית בהשראת האחות הגדולה ה-DB12

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
צילום: יצרן
צילום: יצרן
שנה גודל פונט א א א א

אסטון מרטין ואנטג' הוצגה ב-2018, בדור השני של מכונית הספורט-יוקרה בעידן המודרני. כעת, הציגה היצרנית הבריטית מתיחת פנים מקיפה למדי לדגם שמתחרה בפורשה 911 ופרארי רומא לדוגמה. בעולם, המסירות צפויות להתחיל ברבעון השני של השנה ואילו מיבואנית אסטון מרטין בישראל, אוטוארט, נמסר כי הואנטג' החדשה צפויה להגיע ארצה בסוף אותו רבעון.

עיצוב
העיצוב הפנימי והחיצוני קיבל השראה מה-DB12 החדשה שהוצגה לפני קצת פחות משנה. החזית עברה עדכון הכולל פנסים גדולים יותר החודרים עמוק יותר אל הכנפיים והפגוש ומחליפים את אלו הצרים, סבכת אסטון מרטין המוכרת מודגשת יותר בעיקר בזכות רשת מוכספת הקורצת לדגמי העבר ובצידי הפגוש כונסי אוויר שלא הופיעו בדגם טרום מתיחת, כאשר כונסי האוויר בצידי הכנפיים הקדמיות קיבלו עיצוב עדכני יותר. מאחור השינוי כולל צמד יציאות מפלט כפולות (לעומת שניים בודדים בעבר), פתחי אוורור בקצות הפגוש וכיתוב גדול יותר לשם המותג.

גם תא הנוסעים זכה לעיצוב מחדש בהשראת האחות הגדולה, הן בדשבורד והקונסולה המרכזית והן בדלתות. כך נפגוש חופת לוח מחוונים חדשה הכוללת מסך תצוגה אחיד (לעומת שלוש מופרדים), הגה בעיצוב חדש ומנופי העברת הילוכים אלגנטיים יותר ועיצוב חדש לגמרי למרכז הדשבורד והקונסולה המרכזית שנראית פחות עמוסה (למרות ריבוי הכפתורים) ובעלת בורר הילוכים אלקטרוני במקום ארבעה כפתורים נפרדים בעבר

מנוע וביצועים
המנוע המרשים של הואנטג' עבר עדכון משמעותי וגם הוא מזכיר את זה של ה-DB12. בבסיסו הוא שומר על שמונת הצילינדרים בתצורת V8 ונפח של 4.0 ליטר, כאשר ההספק מזנק ב-155 כ"ס ועומד כעת 665 כ"ס. האצה ל-100 קמ"ש מקזזת עשירית שנייה ונעצרת ב-3.5 שניות. תיבת ZF האוטומטית בעלת 8 הילוכים עודכנה גם היא עם יחסי העברה משופרים, כמו גם יחס התגובה של ההגה לטובת דיוק טוב יותר עם 2.27 סיבובים מנעילה לנעילה לעומת 2.4 בעבר.

הואנטג' המחודשת זכתה למגוון עדכונים טכניים שונים, לשלדה, לבקרות ועוד, לא נכביר במילים ונעדכן שהיא ממשיכה לשמור על חלוקת משקל מושלמת של 50:50, דיפרנציאל אחורי נשלט אלקטרונית, ונמצא בה גם בולמי בילשטיין DTX אדפטיביים חדשים, דיסק בלימה בקוטר 400 מ"מ מלפנים עם קליפר 6 בוכנות ו-360 מ"מ מאחור עם קליפר 4 בוכנות כבעבר או אופציה לבלמים קרמיים בקוטר 410 מ"מ ו-360 מ"מ; ואת חישוקי "20 עם צמיגי פירלי P זירו (255/40 מלפנים ו-295/35 מאחור) מחליפים כעת חישוקי "21 מחושלים עם צמיגי מישלין פיילוט S 5 במידה 275/35 ו-325/30, בהתאמה.