פורד אקספלורר המעודכן: קצת מבחוץ, יותר מבפנים, אותם מנועים

פורד מחדשת את העיצוב החיצוני והפנימי של רכב הפנאי הגדול, משדרגת את המולטימדיה ומציעה בקרת שיוט מתקדמת על בסיס מנוי

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

פורד אקספלורר בדור השישי הוצג לפני 5 שנים, תקופה בה לא מעט יצרניות ישקלו הצגתו של דור חדש, אך בפורד החליטו לבצע מתיחת פנים שגרתית לדגם הפופולרי. אין זה דבר חריג, שכן את הדור הקודם, החליפה פורד אחרי קצת יותר מ-8 שנים. מדלק מוטורס, יבואנית פורד בישראל, נמסר כי האקספלורר המחודש יגיע ארצה ברבעון הרביעי של השנה.

מבחינה חיצונית מקבל האקספלורר חזית חדשה עם פנסים ראשיים בעיצוב חדש, סבכה אגרסיבית יותר, פגוש עדכני ועיצוב חדש לבית פנסי הערפל. בפרופיל נזהה חישוקים חדשים ואילו מאחור ישנה חתימת תאורה חדשה לפנסים, כאשר נוספו להם יחידות תאורה צרות על דלת תא המטען שעברה גם היא עדכון בעקבות כך, ואילו השינויים בפגוש האחורי זניחים יחסית.

בתא הנוסעים נמצא כעת דשבורד חדש המשלב דיפוני בד ועור, במרכזו מסך מולטימדיה "13.2 אופקי חדש ("8 אופקי או "10.2 אנכי, טרום מתיחת הפנים), הכולל מערכת הפעלה חדשה עם אפליקציות גוגל ואמאזון כאשר תחתיו ממוקמים פתחי המיזוג ותא ייעודי למשטח הטעינה האלחוטית. כמו כן לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 סטנדרטי ולקונסולה המרכזית נוספה מעיין מסגרת אלכסונית החוברת אל הדשבורד. בפורד טוענים כי איכות החומרים שופרה וריפוד המושבים הפך נעים יותר.

בתחום הבטיחות, בקרת השיוט האדפטיבית שודרגה ברמות הגימור הבכירות ל-BlueCruise שמאפשרת (בהתאם לחוקי המדינה) הורדת ידיים מההגה, מעבר נתיב אוטומטי בהפעלת איתות. מערכת תופעל באמצעות רכישה מראש של השירות בעת קניית הרכב או הפעלה על-בסיס מנוי חודשי או שנתי, זאת לא לפני שפורד תקצה לכם 90 ימי ניסיון.

יחידות ההנעה נותרו כשהיו - מנוע 2.3 ליטר בהספק של 300 כ"ס או מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר בהספק של 400 כ"ס, לשניהם תיבה אוטומטית עם 10 הילוכים והנעה אחורית או כפולה, לבחירה.


*** עולם הרכב של ערוץ הספורט משיק ערוץ WhatsApp חדש בו נעסוק בכל מה שקורה בתעשיית הרכב העולמית, שוק הרכב המקומי וגם בספורט המוטורי, עם ידיעות שיגיעו אליכם היישר ממערכת "עולם הרכב". הצטרפו בלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו ללחוץ על הפעמון ***