הנדסת סמל: מותגי Omoda ו-Jaecoo בדרך לישראל
אחרי שכבר שמענו על Neta, Forthing ו-Dayun, "כלמוביל" תשווק במהלך השנה שני מותגים סיניים נוספים המבוססים דגמי צ'רי
רגע לפני שנתחיל, נסקור על קצה המזלג את המותגים שהוזכרו – השם Neta מסתובב באוויר המקומי כבר למעלה משנה, וזיכיון השיווק נמצא בידי קבוצת בליליוס, יבואנית "איווייז", אך השיווק טרם החל. דגמי Forthing למשל כבר מסתובבים על כבישי ארצנו כשזיכיון השיווק נמצא בידי UMI, יבואנית שברולט, קאדילק ואיסוזו, כאשר גם במקרה הזה השיווק הרשמי טרם החל. Dayun ישווק באמצעות קבוצת כדורי, יבואנית מותג סיני אחר, סקייוול, עם הבטחה לתחילת שיווק עוד השנה.
היום (ה'), הודיעה "כלמוביל" באופן רשמי על זיכיון השיווק למותגי Omoda ו-Jaecoo מבית צ'רי, כאשר דגמי צ'רי עצמם משווקים כידוע על-ידי "פריסבי" (קרסו מוטורס לשעבר). בכך תחזיק כלמוביל ב-3 מותגים סיניים, לצד Ora שכבר משווקת בישראל.
מי אתה JAECOO?
מותג Jaecoo הוקם רק לפני פחות משנה, באפריל 2023, ומוכוון רכבי פנאי בניחוח יוקרתי. אם חשבתם לפגוש פה דגמים חדשים לגמרי, נספר כי מדובר למעשה ברכבים המבוססים על דגמי צ'רי שעברו את השדרוג המתבקש לסגמנט הפרימיום, לפחות מבחינת איכות החומרים.
הדגם הראשון שיגיע הוא ה-J7, רכב פנאי קומפקטי המבוסס על צ'רי אקספלור 06. בהשוואה לצ'רי טיגו 7 פרו המוכר בישראל, אורכו של ה-J7 זהה (450 ס"מ), הוא רחב ב-2.3 ס"מ (186.5 ס"מ), נמוך ב-2.5 ס"מ (168 ס"מ) ובסיס הגלגלים ארוך במעט, ב-0.2 ס"מ (267.2 ס"מ), תא המטען בנפח של 412 ליטר ומרווח הגחון עומד על 20 ס"מ.
על-פי האתר הרשמי, לדגם זה מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר הקיים גם בדגמי צ'רי האחרים, כאן בהספק של 197 כ"ס (+11 כ"ס), מערכת הנעה כפולה, האצה ל-100 קמ"ש שאורכת 8 שניות וצריכת דלק שעומדת על 13.3 ק"מ לליטר. כמו כן, בכלמוביל מספרים שתוצע גם גרסה היברידית-נטענת שתאפשר טווח נסיעה חשמלי של 88 ק"מ.
רשימת האבזור צפויה להיות ארוכה, וכוללת גג פנורמי, מושב נהג מתכוונן חשמלית, מחומם ומאוורר, חימום לגלגל ההגה, לוח מחוונים "10.25, מסך מולטימדיה "14.8 כולל קישוריות אלחוטיות לנייד, מצלמות היקפיות, תצוגה עילית, תא מטען חשמלי, חישוקי "19 ורשימה ארוכה של מערכות בטיחות הכוללת למשל בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימת חירום אוטונומית ועוד.
בעתיד מתוכנן להגיע גם ה-J8, רכב פנאי גדול שיציע 6 מקומות ישיבה, המבוסס על צ'רי טיגו 9, גדול יותר כמובן מה-8 פרו המשווק אצלנו. בהשוואה לזה האחרון ה-J8 ארוך בכ-10 ס"מ ובסיס הגלגלים ארוך ב-11 ס"מ.
צ'רי או אומודה?
בישראל אנו כבר מכירים את דגמי צ'רי, וביניהם ה-FX, אך בשווקים מסוימים בעולם היא עונה לשם אומודה 5. כך שאם נשים פעמנו אל אתר "אומודה" נמצא שם את ה-E5, הלא היא צ'רי FX החשמלית ששיווקה החל בישראל לאחרונה, כך שניתן להניח שגם זו שתגיע בבוא מן הימים לישראל תציע מפרט טכני דומה.
אורכה עומד על 442.4 ס"מ, רוחבה 183 ס"מ, גובהה 158.8 ובסיס הגלגלים 263 ס"מ. מרווח הגחון 19.1 ס"מ ותא המטען בנפח 380 ליטר.
על ההנעה אחראי מנוע יחיד בהספק של 204 כ"ס, הנעה קדמית וסוללת 61.1 קוט"ש שמאפשרת טווח נסיעה של 430 ק"מ וטעינה מהירה מ-10% ל-80% בקצב של עד 110 קילוואט אורכת 28 דקות.
אם תגיע ארצה האומודה E5, יהיה זה למעשה מקרה "סיטרואן ברלינגו", הנדסת סמל קלאסית, כאשר כיום משווקות כאן לצידה גם טויוטה סיטי, אופל קומבו ופיאט דובלו.
*** עולם הרכב של ערוץ הספורט משיק ערוץ WhatsApp חדש בו נעסוק בכל מה שקורה בתעשיית הרכב העולמית, שוק הרכב המקומי וגם בספורט המוטורי, עם ידיעות שיגיעו אליכם היישר ממערכת "עולם הרכב". הצטרפו בלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו ללחוץ על הפעמון ***