305 כ"ס והנעה כפולה: לקסוס LBX Morizo RR

לקסוס חשפה דגם קונספט מוכן לייצור של רכב הפנאי הקטן שלה עם מנוע שהגיע מהיאריס GR ומחווה צנועה ליו"ר קונצרן טויוטה

רן סגל

תגיות: לקסוסלקסוס LBX

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

לקסוס LBX הוא רכב פנאי קטן ויוקרתי שהוצע לפני כחצי שנה וכבר הספיק להגיע למחוזותינו בסוף השנה שעברה. כעת, הציגה היצרנית בתערוכת טוקיו גרסה ספורטיבית שמוגדרת בשלב זה כקונספט, אך מאחר וכל המכלולים קיימים כבר על מדף החלקים של לקסוס וגאזו רייסינג, הוא נראה מוכן לייצור.

ה-LBX הספורטיבי מצויד במנוע 1.6 ליטר, 3 צילינדרים, שמגיע היישר מהיאריס GR המחודשת שהוצגה במקביל. ההספק עומד על 305 כ"ס ו-40 קג"מ, בדומה לגרסה היפנית של היאריס GR (304 כ"ס) והוא משודך להנעה כפולה, אך לעומת היאריס GR המחודשת שמציעה גם תיבה ידנית, ה-LBX יסתפק בתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.

ה-LBX הספורטיבי מקבל את הכינוי Morizo RR, כינויו כנהג מרוצים של של יו"ר קונצרן טויוטה, אקיו טויודה שמקפיד להשתתף במרוצי שונים ואף סייע בפיתוח ה-LBX המחוזק תוך שימת דגש כמובן על כיול המתלים והתנהגות הכביש. לקסוס LBX Morizo RR קונספט רחב ב-20 מ"מ (184.5 ס"מ) ונמוך ב-10 מ"מ (153.5 ס"מ) לעומת ה-LBX השגרתי. עוד הבדל נוגע לשלדה, בעוד שזו של היאריס GR היא חיבור בין ה-GA-B ל-GA-C, ה-LBX Morizo RR מתבסס כולו על GA-B.

העיצוב זוכה גם הוא לשדרוג הספורטיבי הנדרש עם נגיעות צהובות בסבכה הקדמית ובאנטנת ה"כריש", חישוקי "19 יחודיים וקליפרים צהובים, תגית Morizo RR ומבפנים החגורות צהובות גם כן וישנם כמובן מושבי ספורט ודוושות אלומיניום להשלמת האווירה.

*** עולם הרכב של ערוץ הספורט משיק ערוץ WhatsApp חדש בו נעסוק בכל מה שקורה בתעשיית הרכב העולמית, שוק הרכב המקומי וגם בספורט המוטורי, עם ידיעות שיגיעו אליכם היישר ממערכת "עולם הרכב".
הצטרפו בלינק >>> ערוץ "עולם הרכב" ב-WhatsApp ואל תשכחו ללחוץ על הפעמון ***