הליטוש נמשך: פורשה פנמרה נחשפה בדור שלישי

מכונית הסאלון הספורטיבית נחשפה בדור חדש עם שיפור ביחידות ההנעה, הנוחות והניהוג, אך על בסיס הפלטפורמה המוכרת. בישראל ברבעון השני של 2024

רן סגל
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יצרן)
(צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

פורשה חשפה דור חדש, שלישי במספר, למכונית הספורט-סדאן שלה, כאשר השינויים אינם נרחבים וכוללים מספר עדכונים עיצוביים מבחוץ ומבפנים, וכן שדרוג ליחידות ההנעה המוכרות כשלפי פורשה, הפנמרה החדשה תציע 4 יחידות הנעה היברידיות נטענות, לצד יחידות הנעה קונבנציונליות יותר. מאורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה בישראל, נמסר כי הפנמרה החדשה צפויה להגיע לישראל ברבעון השני של 2024.

עיצוב ומידות
העיצוב החיצוני עבר אבולוציה ולא שינוי קיצוני, ונראה כמתיחת פנים מאשר כדור חדש לגמרי. גם מידותיה של הפנמרה החדשה נותרו כמעט וזהות לדור היוצא. אורכה עומד על 505.2 ס"מ (0.3+ ס"מ), רוחבה עומד על 193.7 (זהה), גובהה עומד על 142.3 (זהה) ובסיס הגלגלים עומד על 295 ס"מ (זהה).

החזית זכתה לפגוש חדש בעל כונסי אוויר גדולים יותר וסבכה גדולה ומפוצלת, יחידות התאורה שומרת על חתימת תאורת הלד המרובעת אך היא צרה יותר ורקע הפנסים כהה במעט. בפרופיל נפגוש בחישוקים חדשים, פתח האוורור בכנפיים הקדמיים פחות בולט ופתח תא התדלוק עגול ולא מלבני, בעוד עיצוב מראות הצד נותר זהה. מאחור נפגוש בפגוש חדש וצמד יציאות מפלט כפולות, כאשר יחידות התאורה הפכו צרות יותר ובעלות מראה אחיד לרוחב הרכב. גרסת הספורט-טוריסמו (בעיצוב שוטינג ברייק) טרם נחשפה.

עיצוב הפנים גם הוא עבר עדכון ולא מהפכה, כאש ניתן להבין בהיעדרה של חופה ללוח המחוונים הדיגיטלי, פתחי מיזוג בעיצוב חדש, עיצוב עדכני לדלתות וקונסולה מרכזית שכעת מאכלסת את פקדי בקרת האקלים וכפתור עוצמת השמע, כשידית ההילוכים ממוקמת כעת מאחורי ההגה, מה שפינה מקום לתא אחסון ולמחזיקי הכוסות לעומת מיקומם במשענת היד בדגם היוצא.

יחידות הנעה
פורשה תציע לפנרמה החדשה 4 יחידות הנעה היברידיות-נטענות, אך בשלב זה מוסרת פרטים על גרסת ה-Turbo E-Hybrid בעלת מנוע 4.0 ליטר V8 והספק משולב של 680 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות (בדומה לגרסת ה- Turbo S E-Hybridעם 700 כ"ס מהדור השני שלאחר מתיחת הפנים).

כבעבר, הנעת הכלאיים משודכות לתיבה כפולת מצמדים עם 8 הילוכים, אך הסוללה גדלה ב-8 קוט"ש ל-25.9 קוט"ש ובהתאם טווח הנסיעה עומד כעת על 91 ק"מ (כ-50 ק"מ לגרסת הטורבו S E-Hybrid בעבר). תוספת מטען פנימי 11 קילוואט מאפשר טעינה ביתית בשעתיים ו-39 דקות.

בנוסף, עם השקת הדור החדש תוצע גם הנעת בנזין קונבנציונלית. לפנמרה (הנעה אחורית) ולפנמרה 4 (הנעה כפולה) מנוע 2.9 ליטר V6 בהספק של 353 כ"ס (תוספת של 23 כ"ס), כשההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה בחצי שנייה(!) ועומדת כעת על 5.3 שניות או 4.8 שניות בגרסת ההנעה הכפולה.

מה עוד התחדש
מערכת מתלים ובולמים חדשה, Active Ride בעלת מנעד רחב יותר בין נוחות לספורטיביות (נוקשות), כך שלטענת פורשה מערכת זו שיפרה את הנוחות והתנהגות הכביש על-ידי יכולת לספוג שיבושים שונים ומאידך לשמור על יציבות, כמו כן המערכת תשמור על איזון המרכב בעת האצה (חלקו הקדמי לא יעלה כלפי מעלה) ובבלימה (חלקו האחורי של הרכב לא יתרומם), ותרים את המרכב לטובת כניסה ויציאה נוחה יותר מהרכב.

כאופציה תוצע גם מערכת היגוי גם לגלגלים האחוריים לשיפור התמרון והחדות במהירות נמוכה עם הפניית הגלגלים האחוריים נגד כיוון הפניית הגלגלים הקדמיים, ושיפור היציבות בכניסה לפניות עם הפנייה הגלגלים האחוריים עם כיוון הגלגלים הקדמיים.