סקודה קודיאק פלאג-אין מתקרב

רכב הכביש שטח המשפחתי נמצא בעיצומם של ניסויים אחרונים על כבישי אירופה

ניר בן טובים

תגיות: סקודה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

על רקע השקת הדור השני של קודיאק, בהמשך השנה, סקודה מסיימת לכייל, לאבזר וגם לחדד את דגם ה-SUV המבוקש ביותר שלה באירופה בשנים האחרונות, וגם בישראל כמובן. לראשונה, לצד מנועים קונבציונליים ומנועים מיקרו היברידים שנועדו להפחית את מדדי זיהום האוויר, הדגם יוצע גם כהיברידי פלאג-אין בעל סוללה עם טווח נסיעה שימושי. היצרן הפיץ בשבוע האחרון תמונות של הקודיאק הבא (תחת הסוואה) עם התמקדות בגרסה הנטענת.   

בהתאם לשמרנות של סקודה, המהדורה החדשה של הקודיאק משקפת שינויים מינורים בשפת העיצוב, אך הוא בכל זאת מובחן ואפילו יותר נועז מקודמו בעיקר בחלק הקדמי. כמו כן, הקודיאק מרווח מהדור הראשון, במיוחד לנוסעים בשורה השלישית עם מרחב טוב יותר בין השורות. מעשית, אמירות אלה באות לידי ביטוי גם בתוך חלק מהערכים שלו; הדגם גדל ל-4758 מילימטר אורך (+61 מ"מ), אולם הרוחב הוא עדיין 1864 מילימטרים, הגובה 1657 מילימטרים. נפח תא המטען לעומת זאת גדל ב-75 ליטרים ל-910 ליטר.

בפנים, לדור השני קונספט פנימי מחודש הכולל מסך מגע מתוחכם יותר עם רזולוציות משופרות בגודל 12.9 אינץ', בורר הילוכים בעמוד ההגה, תערובת של בקרות ידניות ודיגיטליות וקונסולה מרכזית תכליתית, כפי שנהוג לקבל מהיצרן ברוב דגמיו המסורתיים. הוא גם משפר איכויות פנים, בידוד רעשים ומערכות בטיחות מסוימות. 

היצע המנועים כולל שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל, המספקים בין 150 ל-204 כ"ס, וכן גרסת פלאג-אין היברידית כפי שצוין. עם הסוללה הגדולה, של 25.7 קווטש, חבילה זו מציעה טווח חשמלי של יותר מ-100 קילומטרים. ניתן להזין את הסוללה במסופים רגילים ונקודות טעינה AC בהספק של 11 קילוואט. טעינת DC אפשרית עם מתח מרבי של 50 קילוואט.  הביצועים שלה אינם ידועים.

מאפייני הבטיחות של הקודיאק החדש כוללים מערכות סיוע "מתקדמות עוד יותר" ופנסי Matrix LED מהדור השני, על פי היצרן. עוד על הסיפון: פיצ'רים חדשים כמו תא אחסון אחורי עם מחזיק כוסות ו"תיבת" טלפון כפולה המטעינה שני סמארטפונים בו זמנית ומגינה עליהם מפני התחממות יתר.

"הקודיאק נתן את אות ההתחלה למתקפה של רכבי הכביש שטח שלנו ב-2016 ומאז הוא הצלחה מסחררת עבור סקודה במקומות רבים. עם השפה העיצובית החזקה והגבישית, חלל הפנים המרווח והתמורה המצוינת לכסף, הוא צבר לעצמו הרבה לקוחות חדשים. הדור השני, כולל עם מערכת ההינע מסוג פלאג-אין, עומד בכל הדרישות שלהם כדי להוסיף עוד פרק לסיפור ההצלחה הזה", אומר קלאוס זלמר, מנכ"ל סקודה. 

הקודיאק החדש אמור להיות מוצג בסתיו הקרוב ויגיע לארץ בשנה הבאה. בישראל מתומחר הדור הנוכחי החל ב-204 אלף שקל עם מנוע 1.5 ל' טורבו בנזין 150 כ"ס בחבילת ביזנס. דגם הפלאג-אין יעמוד בקצה ההיצע של הסדרה ויהיה היקר ביותר במשפחה של הקודיאק עד היום.