"הסוללות יותר מדי כבדות לרכבי על"

אנשי חברת פגאני והעומד בראשם טוענים שמשקל הסוללות מקלקל את התפישה הדינמית של מכוניות הקצה

ניר בן טובים

תגיות: פגאני

Getting your Trinity Audio player ready...
פגאני אימולה
פגאני אימולה
שנה גודל פונט א א א א

חברת פגאני (שחתומה על מכונית העל המיתולוגית זונדה), אמנם עובדת על מכונית הייפר-חשמלית משנת 2018, אך מאז ועד כה - טרם מצאה את המתכונת המתאימה שהולמת את ההסטוריה והמורשת של היצרן האיטלקי.  החסם העיקרי שעומד בפניהם לדברי המנכ"ל: משקל הסוללה.

כריסטופר פאגני, בנו של מייסד החברה הורשיו פגאני אמר לאחרונה בראיון לכלי התקשורת באנגליה, שהצוות שלו עובד על פיתוח מכונית היפר חשמלית בצורה רציפה ו"אין שום סיבה שנפסיק". אולם המטרה לדבריו היא "ליצור משהו קל משקל, כפי שכבר קרה עם מנועי הבעירה שנבנו עד כה. צריך שתהיה לך תחושה מיוחדת בנהיגה, שלעיתים אפשר לתאר אותה כ'כיף'. אפשר לקרוא לזה גם הנאה. אבל המשקל הוא בהחלט סימן השאלה הראשון שלנו", אמר פגאני. "עם הטכנולוגיה של היום, כנראה שלא נוכל לבנות את הפאגאני כמו שהיינו רוצים".

פגאני הדגיש כי האתגר של פיתוח מכוניות חשמליות מושך מאוד את החברה. "יש הרבה דברים מדהימים לחדש במכונית חשמלית - אנחנו לא מפחדים לחדש". פגאני, כידוע, עובדת עם מרצדס AMG על המנועים מזה זמן רב. כשנשאל האם נשקלת  האפשרות לגייס את הרצפה החשמלית של מרצדס לטובת מיזם איטלקי, פגאני נותר די מעורפל, אם כי סיפק תובנות לגבי הנחת היסוד שלו.  

"אתה כל הזמן בקשר עם בן הזוג שלך ובודק את זה. ברגע שבניית המכונית החשמלית הראשונה של פגאני תהפוך למשהו קונקרטי, תקבלו תשובה. לאבא שלי ובאופן כללי לכל מי שעובד בפגאני יש את הגישה הזו: אם אנחנו מרגישים מסוגלים לעשות משהו, נעשה את זה באופן פנימי. אם לא, לא נעשה את זה", אומר בנו של המייסד.