לראשונה: למבורגיני היברידית פלאג אין

יורשת האוונטדור, רואלטו, יוצאת לדרך עם שם מפוצץ ויכולת של מפציץ חמקן. קצת יותר מחצי מיליון יורו לגרסה בסיסית

ניר בן טובים

תגיות: למבורגיני

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

לא רק באיטליה, אלא גם בשאר העולם גבר החשש (כפי שהיה עם פרארי) מפני למבורגיני חשמלית או מחושמלת שתהיה מסורסת מפאת תקנות זיהום האוויר המחמירות. חס וחלילה ישביתו את הסימפוניה המנועית של החברה הבולונזית לטובת שטקרים וסוללות והנה אפשר לתלוש את הפוסטרים של הקונטאש מהקירות ולא להביט יותר לאחור. אבל למרבה המזל, למבורגיני בחרה בגישה היברידית נטענת (למחצה) שתאפשר לה מצד אחד לשמר את ה-V12 האגדי בלי פשרות ביצועיות כמעט בכלל, ומצד שני - גם להפחית את רמת הזיהום הנדרשת ב-30%, ובכך, לפחות לפרק זמן קצוב, להשתיק את המבקרים וארגוני איכות הסביבה, עד שהם יחשבו על רפורמה מגבילה עוד יותר.

הלמבורגיני החדשה, רואלטו, תירש את מקומה של האוונטדור, ובניגוד לקודמתה היא נושאת בשורה הסטורית: זוהי מכונית הקצה הראשונה של המותג מאז הקמתה לפני יותר מ-60 שנה שיש בה מנוע היברידי נטען. כמו כל רכבי למבורגיני היא נקראת על שם שור, Revuelto, או "מעורבב", "חצוי"  בספרדית, שלפי החברה הצליח לטפס מעל הגדרות בברצלונה שמונה פעמים ולנגח מבקרים. הם לא מציינים אם היו קורבנות בנפש אבל כנראה מדובר בשור חסר מעצורים כמו שהם אוהבים לתאר את מכוניות החברה. כלומר, היא לא רק חלוצה חשמלית היא גם מייצגת את המכונית החזקה ביותר של היצרן והמהירה בכל תולדותיו. אולי מהפכנית.

מנוע ה-V12 ההיברידי, ובכלל המכונית מוגדרים על ידי למבורגיני כ-HEPV, או High performance electrified vehicle. מנוע ה-6.5 ל', לדברי למבורגיני מעולם לא היה בכזה "כושר שיא". הוא מושתל על הסרן האחורי, מסובב ב-180 מעלות, תיבת ה-8 מהירויות האוטומטית כפולת המצמדים הותקנה מאחוריו, הוא מחלץ 825 כ"ס בגפו ב-9500 סל"ד והמהנדסים של למבורגיני מבטיחים שהצלילים שהוא מייצר משכרים ונאמנים למסורת. ההבדל היחיד כאמור, הוא שהפעם חולק מנוע ה-V12 את החלל שלו עם רכיבים חדשים כדי לפנות מקום לסוללה ברצפה, וכן לשלושה מנועים חשמליים - כולל אחד שמשולב בתוך תיבת ההילוכים ועוד שניים מלפניו, וסוללה קטנה - 3.8 קווטש שאין לה כלל מצב חשמלי נטו לשימוש הנהג אבל אפשר להטעינה דרך המנוע, בלימה רגרנטיבית, או מבחוץ.  

התפוקה המרבית של המערכת, על הנעה כפולה, עומדת על  1015 כ"ס, ועל בסיס שלדה מקרבון מלא, היא בין המכוניות הקלות ביותר בהסטוריה של למבורגיני, כאשר כל החיווטים והתוספות החשמליות העמיסו עליה בסך הכול 200 קילגורמים בהשוואה לאוונטדור, שסוגרת השנה 12 שנים על הכבישים. נתונים אלה, מאפשרים לה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-2.5 שניות, ל-200 קמ"ש ב-7 שניות ועד מהירות מבוקרת אלקטרונית של 350 קמ"ש. הנהג יוכל לבחור מבין 13 כיולים מובחנים למנוע, כולל מצבים שמשיבים אנרגיה לסוללות, מצב היברידי, מצב ביצועים, מסלול, ספורט ועוד בשילוב עם פרמטרים של המנועים החשמליים.

עיצובית, בפנים ובחוץ למבורגיני רואה בדגם זה אבולוציה של האוונטדור ולמבורגיני סיאן, אך היא מתהדרת בעיצוב קומפקטי ולא מוגזם בצורה קיצונית עם כנפיים וחצאיות. כן, כוח ההצמדה גדל משמעותית, כך גם יכולת הבלימה אבל הכול מבוצע במידתיות. קוסמטית בכל אופן, היא תוצע עם חישוקי 20-22 אינץ' ובפנים אומרים למבורגיני כי הקדישו הרבה מחשבה לנהג ולריכוז שלו מאשר לחווית המולטימדיה; אי לכך, יש לוח מחוונים דיגיטלי גדול מול הנהג, צג מוקטן במרכז ועוד צד מלבני ורוחבי בצד הנוסע, מוסתר מעיניו של הנהג. גלגל ההגה, נולד בהשראת עולם המירוצים עם חוגות לשליטה על כיוונים שונים והריפודים המסורתיים (בד"כ אלקנטרה) הוחלפו בריפודי בד מתרכובות ממחוזרות ופוליאסטר. 

מנכ"ל החברה סטיבן ווינקלמן אישר שהדגם יכהן קדנציה מלאה - כלומר לפחות עשור, בשינויים כאלו ואחרים בהתאם לקידמה הטכנולוגית, וזוהי רק הסנונית הראשונה של החברה עם מערכת הנעה חשמלית. בשנה הבאה, נוכל לפגוש בפעם הראשונה גם את ה-SUV ההיברידי הראשון של למבורגיני, ה-אורוס הייבריד ובעתיד תהיינה גרסאות חשמליות נוספות של רכבי העל של היצרן. אבל אם זה מה שמחכה לנו, תביאו עוד.

מחיר: 500 אלף יורו.