סקודה אנייק קופה החל ב-236 אלף שקל

צ'מפיון מוטורס תשווק את הגרסה המסוגננת של הקרוסאובר החשמלי בארבע חבילות

ניר בן טובים

תגיות: סקודה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית רכבי סקודה לישראל קבוצת צ'מפיון מוטורס מתחילה בשיווק סקודה אנייק COUPE iv החשמלי, שיתברג לצידו של אחיו החשמלי הקלאסי, שהחל את דרכו בארץ לפני קרוב לשנה וחצי. דמוי הקופה נמכר בארבעה מפרטים שונים, קו הגנה נרחב ובמחיר התחלתי של 236 אלף שקל, כלומר יקר ב-20 אלף שקל מהדגם המקורי. מתחילת השנה נמכרו בארץ כ-200 רכבי סקודה חשמליים.

מלבד סיומת התקרה בקורות C, והמראה הייחודי בזנב, האנייק קופה כמעט ואינו שונה מהותי, בממדים שלו מהאנייק הרגיל, ולכן משמר את יכולת הנשיאה (5 מקומות) והאחסון בלי פשרות כואבות (מלבד לגבוהים מאוד שעשויים לגרד את הפדחת בשורה השנייה); האורך הוא 4.65 מ', הגובה 1.61 מ', הרוחב 1.88 מ' ובסיס הגלגלים 2.77 מ'. מרווח הגחון לא רע עם 19 ס"מ אבל זוויות הפגוש רגישות, ולכן מוטב לנקוט במשנה זהירות אם יורדים לשבילים. נפח תא המטען - 570 ל'.

בשלב ראשוני, כאמור, צ'מפיון מוטורס תשווק רק גרסה אחת של האנייק דמוי הקופה: מנוע חשמלי בודד בהספק של 204 כ"ס שמניע את הגלגלים מאחור. המומנט המרבי הוא 31 קג"מ ואת המיאוץ ל-100 קמ"ש מסיים ב-8.7 שניות, ועד 160 קמ"ש מהירות מרבית. סוללת ה-82 קווטש, מספקת טווח נסיעה של 537 קילומטרים עד התרוקנות. במסופים מהירים ניתן להחזיר לסוללה 80% בחצי שעה (מקבל מתח עד 135 קילוואט).  טעינה במסוף ביתי (11 קילוואט) אורכת כ-8 שעות.  

האנייק קופה משודך אל 4 מפרטים: loft, suite, eco suite וגרסת ספורטליין בכירה. בציוד התקני שלו מערכת מדיה 13 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, תאורת LED מלאה, מצלמה אחורית, חיישנים היקפיים, חישוקי 19 אינץ', בקרת אקלים דיגיטלית דו אזורית, מערכת שמע שמונה רמקולים ותאורת אווירה. דגמים בכירים מוסיפים מושבים קדמיים חשמליים, שולחנות מתקפלים בגב מושבי שורה שתיים ועוד.

גרסת ספורטליין מחוזקת עם בולמים שונים ושלדה מוקשחת, לצד תמה מעט יותר דינמית בפנים ובחוץ - חישוקי 20 אינץ', הגה בעיצוב ספורטיבי, תפירות מנוגדות וריפודי עור ואלקנטרה, מסגרת שבכה מושחרת מבחוץ, כיתובי SKODA בגוון שחור, תקרה בצבע שחור, וכן חיווי ספורטליין בלוח המחוונים בעת הנעת הרכב. כל הדגמים מצוידים בשלל בקרות הגנה אקטיביות ותשע כריות אוויר.

מעל גרסת הבסיס, מתומחר דגם ה-Suite ב-276 אלף שקל, דגם ה-ECO מוסיף לו עוד 2000 שקלים וגרסת הספורטליין תשווק תמורת 288 אלף שקלים. אגרת הרישוי השנתית - 558 שקלים. מסגרת האחריות לרכב היא שנתיים (עבור הרכב עצמו) ו-8 שנים או 160 אלף קילומטרים לסוללה.