דרקון בשטח: פורד ברונקו ראפטור בארץ

דלק מוטורס תשווק את הגרסה הקיצונית ביותר של רכב ה-4X4 האמריקני

ניר בן טובים

תגיות: פורד

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

'ראפטור' הוא מונח שחטיבת פורד פרפורמנס מצמידה לרכבי שטח/טנדרים בעלי ביצועים קיצוניים. כך עשתה עבור סדרת ה-F בשנים עברו (המותג הוקם ב-2010) וכעת כאשר יש בנכסים שגריר בינלאומי נחשק כמו הברונקו החדש הם מפנים את כל הידע והניסיון שלהם לסיפונו ומציגים את החבילה החזקה והמוקצנת ביותר שלו עד היום - עם כותר שיהפוך להיות אחד המדוברים ביותר בקהילת ה-4X4: ברונקו ראפטור.

הרכב מצויד בכיול מהוקצע של חטיבת הביצועים של פורד, אם כי רובו מועתק מה-F-150 ראפטור לאור הצלחתו של הטנדר הפופולרי בגרסה זו. זה מתחיל עם חיזוקים במרכב, בשלדה, בבולמים, הצמיגים המורחבים (BF בגודל 37 אינץ' על חישוקי 17 אינץ'), מפשקי סרנים מוגדלים בכמעט 15 ס"מ, עמידותו לכוחות פיתול שופרה ב-50% (במיוחד בקורות B ו-C), מרווח הגחון צמח ב-9 ס"מ,  זווית גישה ונטישה מוגדלות בכמה מעלות בכל אחד מהקצוות ועד למערכת הנהיגה הסלקטיבית GOAT שעברה שיפורים בפני עצמה על כל שבעת המצבים המובחנים שלה.

אלו באמת רק קצה הקרחון. עכברי השטח שינברו בקטלוג ימצאו שם עולם ומלואו ועוד יותר מזה כשמדברים על ביצועים בפועל. כל אלה, מתחברים למנוע עם כוח אש רציני, אולם פורד לא בחרה הפעם במזללת V8 נוהמת, אלא במנוע קצת יותר מתורבת שמקורו בפורד אקספלורר ST. המשמעות היא מנוע V6 בנפח 3.0 ל' טורבו כפול בהספק מרבי של 400 כ"ס וכמעט 60 קג"מ מחובר אל תיבת עשר מהירויות אוטומטית. את ההאצה ל-100 קמ"ש יסיים בפחות מחמש שניות, ועל צריכת הדלק עדיף שלא לדבר.

ויזואלית הוא מובחן מהברונקואים המוכרים עד כה עם כיתובי RAPTOR על הזנב, חתימת LED קדמית ואחורית ייחודית, שבכה עם תיחומים בגוון מתכתי, פנסי ערפל LED, מכסה מנוע עם פתחי איוורור ובכלל מראה קצת יותר הרפתקני ונטול מגבלות (או הגיון).

כמו בברונקו הסטנדרטי, לראפטור יש חלק עליון ודלתות נשלפים לחווית נהיגה שתהפוך אתכם לחלק מהטבע. זמינים גם משטחים קשיחים וגם רכים, ולמרות שתהליך הסרת הרכיבים הללו אורך כמה דקות, פורד השקיעה מאמצים רבים כדי להפוך את התהליך ללא מסורבל ככל הניתן, כדי להבטיח שהמערכת כולה מסוגלת להיעשות על ידי אדם אחד בלבד. הדלתות הניתנות להסרה הן חסרות מסגרת, מה שהופך אותן לפריט שאפשר, איכשהו לנהל אותו כשהן מחוץ לרכב, ובדגמי ארבע דלתות הן משתלבות בחלל המטען האחורי.

לאור האופי הפתוח של תא הנוסעים, פורד הבטיחה שכל החלל יהיה עמיד בפני השפעות מזג אוויר, עם ממשקים דיגיטליים עמידים למים וחורי ניקוז ברצפת התא. משותפת עם ה-F-150 החדש היא מערכת מולטימדיה בגודל 12 אינץ', השולטת, בין האלמנטים הרגילים, על מערכת השטח וכל הפונקציות הרגילות. בפנים, הראפטור מקבל הגה חדש, עיטור סיבי פחמן ו'תצוגת ביצועים' חדשה בלוח המחוונים הדיגיטלי. עוד באבזור מצלמות היקפיות ובמת צליל היקפי של באנג אנד אולפסן עם עשרה רמקולים.

דלק מוטורס תגבה עבור הראפטור החדש 775 אלף שקל. "אנחנו שמחים מאוד על הגעתו החגיגית של Bronco Raptor לישראל. ה-Raptor הוא מותג הקצה של מערך השטח שלנו. מדובר ברכב עוצמתי שיאתגר את נהגי השטח הישראליים. הוא מיועד לעילית של חובבי נסיעות השטח: מנסיעה במדבר ועד איתגור הרכב בתנאים מסולעים. כששני מותגים שכל כך מזוהים עם שטח נפגשים - נוצר שלם הגדול מסך חלקיו. הRaptor הוא ראשון בסדרה של דגמי על, מבית פורד, שאנו מתכוונים להביא בייבוא סדיר בשנה הקרובה", כך מסר שחר שמש, מנכ"ל דלק מוטורס.