על פי דוח איגוד יבואני הרכב שפורסם בסוף השבוע, עולה כי בחודש הראשון של שנת 2023 עלו לכבישים קצת יותר מ-47 אלף מכוניות חדשות - זינוק חד של 25% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מתוך נתונים אלה, פורסם כי נתח המכוניות החשמליות המלאות הוא 14.6%, או 6,927 מסירות. בסך הכול, נמסרו בארץ כמעט 15,000 מכוניות מחושמלות (כולל פלאג-אין ורכבי הייבריד) בינואר האחרון, המהווים 31.5% נתח מהיקף המכירות הכולל של החודש הפותח את השנה הלועזית החדשה.
את המקום הראשון ממשיכה להוביל חברת יונדאי עם עליה סמלית של כחצי אחוז. במקום השני חברת קיה עם קיטון בשיעור של 9%. את המקום השלישי מאכלסת מאזדה, שממשיכה במגמת התחזקות עם עליה של יותר מ-50%. במקום הרביעי חברת טויוטה שמדווחת על ירידה של 36%. את החמישה המובילה נועל מותג BYD החשמלי, שמסר 3000 מכוניות, ובמקום השישי חברת מיצובישי עם עליה של 45%. סקודה, המותג האירופי הנמכר ביותר בישראל מסר 1750 מכוניות, ירידה של 16%. עליות חדות נרשמו בקרב חברת פיג'ו - 62%, וכן בקבוצת שברולט - 145%.
בקרב המותגים החשמליים במרכז הטבלה, צ'רי העלו לכבישים 1600 מכוניות, חברת ג'ילי 1200. חברת סרס עם 174 יחידות, סקיוול 151, ליפמוטור (הרכב החשמלי הזול בישראל - 95 יחידות), מקסוס 78, איוויס 45 יחידות, פולסטאר 41, הונג'צי (ה"רולס רויס" הסינית) 38 מכוניות, חברת WEY עם 26 מכוניות (החלו שיווק רק לאחרונה).
קבוצת היוקרה. מרצדס במקום הראשון עם פתיחה חזקה - 1467 מסירות, גידול של 33% ביחס לינואר בשנה הקודמת. אאודי במקום השני עם קיטון בשיעור של 32%, ב.מ.וו במקום השלישי עם ירידה של 25%. וולוו מסרה 377 מכוניות - עליה של 64%, לקסוס עם קיטון של 14%. בקרב רכבי הספורט והקצה פורשה מסרה 51 מכוניות (עליה של 21%). פרארי ואסטון מרטין מסרו 2 מכוניות כל אחת.